WEP-key

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemanneke

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Berichten
106
Ik heb een probleem met mijn beveiliging van van mijn draadloos netwerk. Ik heb een draadloze router van E-Tech en achter in mijn pc een USB wireless netwerkadapter van hetzelfede merk. (Windowsxp als besturingssysteem)Ik wil graag een WEP-key instellen, wat alleen lukt dit bij de router. ik krijg niet het programma van de netwerkadapter in beeld om de WEP-key daar ook in te stellen. Wel kan ik in programma beheer de eigenschappen aanpassen van deze adapter. En daar ook wel iets kiezen met beveiliging, maar niet de de WEP-key. Kan iemand mij helpen?
 
De WEP key moet je instellen in Windows zelf, namelijk bij de eigenschappen van de wifi verbinding. Het noemt alleen niet WEP maar "Network Key"

DaDoctor
 
Nou ik heb het geprobeerd, alleen nog steeds geen internet!!
Ik heb eerst de router mijn WEP-key verteld.
Daarna mijn windows 'wep key' of tewel mijn Network key sleutel ingesteld.
Internet aanklikken... geen verbinding
nou kun je ook je router niet meer bereiken, vanwege die WEP-key. Dus router resetten. Alles opnieuw instellen zonder WEP-key dan gaat het weer goed.
Doe ik nou iets fout, zie ik iets over het hoofd of..... Heeft iemand nog wat dingen waar ik om moet denken, of wat ik misschien over het hoofd zie??

p.s. Ik heb mijn firewall ook al uit gezet, wat ook nog wel eens problemen zou kunnen geven.
 
Werking Wep-key winxp

Je hebt het verschil tussen 64 bits en 128 bits encrypt passphrasses tevens moet je deze hexidecimaal invullen dus dat betekend dat je ABCDEF0123456789 mag gebruiken als zin in de WEP-Key.
Als je kiest voor 64 bits moet je waarschijnlijk 4 passes invullen op je acces point?
Als je dit doet moet je ook in windows xp 4 passes invullen bij de software van je draadloze verbinding omdat hij om de 2 minuten veranderd van key.
Nu is het geval dat windows xp standaart de controle van de draadloze verbinding overneemt en daardoor zijn alle opties bij de software van je draadloze netwerk kaart grijs, en bij eigenschappen van je draadloze verbinding kan je maar 1 key geven!!

Doe het volgende:
Stel op de acces point een wep-key in van 128 bits (je hoeft maar 1 key te geven van 20 karakters)
Je moet niet kiezen voor key generen, zelf invoeren.
bijv:ABCDEF01234ABCDEF012
Stel bij je client (winxp) bij eigenschappen van je draadloze verbingenen je key ook in hetzelfde als wat je op de acces point hebt gedaan.
 
de oplossing

Nou het is eindelijk gelukt!!
Ik heb de WEP-key wel wireless ingesteld.
Bij de router heb ik zelf een hexadecimale code ingevoert. 26 karakters (EN NIET de router zelf een code laten genereren). Deze ook in XP ingesteld, opnieuw opgestart en hij doet het!!!!
Kan ik nu eindelijk veilig internetten!
Allemaal heel erg bedankt voor de moeite en de oplossing!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan