Film op DVD zetten, Help hoe begin ik!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, ik ben sinds kort de troste bezitster van een DVD brander.. ik heb ooit vcd gemaakt.. maar hoe zet ik in godsnaam een film op dvd?? Ik heb een film die aangeeft een videofragment te zijn en die speelt af in Media Player, maar hoe krijg ik die op een DVD??
Zou iemand mijn op weg kunnen helpen??

Alvast bedankt voor eventuele reacties.!!!
 
Oke dankje.. ik zal even kijken of ik eruit kan komen.. ik zie allen dat ik ook tmpg DVD Author nodig heb, is dat een apart programma?? Of zit die in het tmpg programma zelf?? Ik kan het niet helemaal ontdekken.
 
tmpg dvd author is een los staand programma komt wel van de zelfde maker als van tmpgencoder af maar de 2 programmma's zijn totaal verschillend.
 
Bedankt Ron, en kan die ook van jouw site afhalen??
Ik ben nog niet zover hoor.. hij is de eerste 14 uur bezig met omzetten :confused: in tmpg encoder.
 
er staat een linkje waarmee je de trail versie van de site van tmpg kan halen ja.

14 uur omzetten :confused: is wel erg lang met de pc's van nu.
 
Geplaatst door tazman
er staat een linkje waarmee je de trail versie van de site van tmpg kan halen ja.

14 uur omzetten :confused: is wel erg lang met de pc's van nu.

Ja ik vind 14 uur ook wel erg lang het is een divx film.. ik heb een amd 1800, ik weet nog goed hoe het met mijn vorige pc ging.. als ik een film aan het omzetten was dan kon ik gelijk helemaal niks meer doen, maar nu wel hoor.. ik kan gewoon de pc blijven gebruiken. maar toch vind ik 14 uur wel erg lang ja.. wat is gemiddeld de normale tijd??
 
4 uur met mijn Pentium 3 ....800Mhz.

Bijna nooit langer, maar ik zet om naar svcd,dus of dat ook voor jou geldt?
 
Ik weet niet wat de normale tijd is.. als ik een vcd maakte dan was het rond de 3 tot 4 uur...
en toen had ik ook een langzamere pc.
 
1 en ander is ook afhankelijk van de mate van compressie van het file.
wat wel eens wil voorkomen en wat dat is weet ik niet dat het erg lang duurt om om te zetten en dan blijkt er na afloop een aantal uren zwart beeld achter de film te zitten.

wat je eens kan proberen is het avi file in decompress te laden , laten decopressen en dan eens met tmpg omzetten hoogstwaarschijnlijk verkort je de tijd veel daarmee.

decompress is een onderdeel van avi2mpeg en is de vinden via www.helpmij.nl/leden/tazman
 
Jeetje zeg, is het zoveel werk??
Nu begreep ik weer dat ik eerst de audio uit de film moet halen alvorens die in te kunnen voegen in tmpg encoder... dat duurt ook 2 uur alleen de audio en dan moet de film nog omgezet worden.. en dan nog branden.
Daar gaat wel heel veel tijd en werk in zitten geloof ik.
 
wie zegt er dan dat de audio uit de film gehaald moet worden ??

het decompressen duurt hier op mijn pc van een 700 mb avi file nog geen 5 min ( P4 2,8 ) daarna duurt het omzetten van avi naar mpeg een uur of 3 hooguit.
tijdens decompressen blijft het geluid gewoon bij de film zitten hij maakt alleen van het mp3 geluid wav ( in de film )

als het bij jou al 2 uur duurt om audio uit een avi te filteren zou ik eens op zoek gaan naar een ander file wat wel goed is.
 
Dat zag ik weer op een andere site staan.. dat ik het geluid apart moest omzetten...
maar goed, ik zal het nog eens proberen op de simpele manier.
Even kijken hoeveel tijd het dan weer duurt.
Tot zover bedankt.. en als het niet lukt dan geef ik wel weer een gil!
 
Het blijft lang duren hoor, nu heb ik een andere film gedaan en daar geeft hij 10 uur voor aan.. ik heb even met G-Spot gekeken.. ik weet niet of jullie daar wat aan kunnen zien.. maar ik zal er een screenshot van plaatsen.
 

Bijlagen

  • gspot.jpg
    gspot.jpg
    76,1 KB · Weergaven: 70
film is zo te zien een normale avi gecodeerd met xvid.

het zou evt aan je amd kunnen liggen amd gaat oevr het algemeen iets slechter om met video berekening dan intel.
 
Oke bedankt, ik zet hem nu gewoon aan en ga straks naar bed... en dan zie ik morgenochtend wel wat hij ervan gebakken heeft...
 
Nou het is gelukt hoor... hij heeft er 5 en een half uur over gedaan uiteindelijk, dus het valt mee!
Ik heb hem brand klaar gemaakt.. en wil hem straks met Nero gaan branden.
Ron mag ik vragen welke Nero jij daarvoor gebruikt??
 
Oh oke.. die heb ik ook... en daar kun je dus rechtstreeks een DVD mee branden??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan