DivX op laptop langzamer dan op de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Berichten
268
Ik heb DivX's. Ik speel ze af op de PC en de laptop. Het bleek dat de DivX op de PC véél beter is dan de laptop, ondanks dat ze allebei even goed zijn (beide 2 GHz, 256 MB geheugen). Op de PC loopt de DivX-film soepel en op de laptop vind ik irritant (in het begin gaat het wel goed, maar na verloop van tijd komt er steeds vertragingen in) waardoor op de laptop niet meer fijn is. Hoe kan het nou dat het film kijken op de PC veel beter is dan op de laptop, ondanks dat ze hetzelfde systeem is en dezelfde coderingen hebben (ACE of zo)?
Moet ik iets downloaden of instellen voor mijn laptop?
Ik gebruik altijd BSPlayer, dat is de beste DivX-afspeler denk ik.
 
Oh ja, het ligt vast aan de videokaart.... ik heb Trident Video Accelerator Cyberblade XP Ai1 v6.4022. Is deze langzaam?
 
Hoeveel MB is je videokaart?

i hoeverre het volgende klopt weet ik niet maar:
mijn laptop heeft volgens de papieren een 128 MB videokaart, maar in mijn systeembeheer staat het als 2x 64MB Nu heb ik gehoord dat in mijn geval de ene 64 MB van de videokaart komt en de andere wordt uit het geheugen gehaald. In mijn systeembeher staat ook 448 MB geheugen (ipv 512) Misschien heeft dit iets met de traagheid van je laptop te maken.

Ik hoop dat iemand dit verhaal kan bevestigen..
 
Voordat ik mijn laptop formatteerde werkte de DivX perfect op mijn laptop, geen enkele vertragingen. Maar nadat ik mijn laptop formatteerde en nieuwe codecs installeerde, haperde de DivX-films vaak. Er wordt zelfs regelmatig bepaalde momenten overgeslagen. Nu heb ik de oude codecs geinstalleerd (Godzijdank heb ik die ergens goed bewaard) en voilà mijn DivX-films draaien weer perfect. Ik vraag me af of de nieuwe codecs wel beter zijn?? Ik had eerst ACE Mega codecs geinstalleerd. Blijkbaar werkt het niet goed op mijn laptop. En de andere nieuwe codecs (divx3.11alpha, DivXPro511GAINBundle en XviD_Install) ook niet.

Ik blijf gewoon lekker de oude codecs gebruiken en het probleem is dan ook hiermee opgelost.
 
codecs van verschillende "merken" kunnen meestal niet met elkaar werken. Ik had een codec van xvid samen lopen met divx(+xvid), het beeld haperde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan