Video CD -- maar doet het niet op standalone DVD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardovw

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Berichten
257
Goededag mensen,

Ik heb nu Brother Bear en die heb ik op Video Cd gebrand maar tot mijn grote verbazing doet hij het niet op mijn Standalone DVD speler beneden bij tv. Wel op mijn pc. Weet iemand wat ik fout doe. Overigens ondersteunt de Standalone DVD speler wel de functie Video CD.

Iets waar ik in het vervolg op moet letten of een oplossing??

Alvast bedankt ;)
 
Kijk eens goed naar de specficaties van je DVD speler bij de TV, waarschijnlijk kan hij gewoon niet alle soorten DVD's aan.
Dus moet je met branden daar rekening mee houden.
 
weet je zeker dat het vcd is en geen Ksvcd ?? vcd wordt in principe wel ondersteunt door een hoop standalone spelers maar Ksvcd niet.
 
Hallo,

Hoezo doet hij het niet wat zie je precies?

Heb je al geprobeerd op nr 1 op je afstandbediening te drukken want dat wil ook wel eens lukken.
waarschijnlijk heb je bij vcd maken als je dat via nero hebt gedaan een vinkje voor vcd menu gezet en als je hem dan af wilt spelen doet hij het niet maar dan moet je dus op 1 drukken of misschien op een ander knopje.
probeer maar eens ik hoor t wel

greetz cat
 
Het is wel SVCD.. ik ga nu proberen om op andere knopjes te drukken ;) Jullie horen zo van me....

Alvast toch bedankt... :)
 
Geplaatst door ricardovw
Het is wel SVCD.. ik ga nu proberen om op andere knopjes te drukken ;) Jullie horen zo van me....

Alvast toch bedankt... :)

als het Svcd is dan heb je grote kans dat je standalone speler het niet ondersteund ;)
 
In het boekje van de DVD speler staat dat hij het af zou moeten spelen. Helaas op knopjes gedrukt te hebben kom ik niet op het gewenste resultaat. Er staat constant READING... Dus hij kan hem gewoon niet lezen...

Misschien nog adviezen???

Alvast bedankt:'
 
er staat in boekjes wel meer dat ze Svcd aan kunnen in de praktijk blijkt dat vaak toch tegen te vallen.

enige advies wat ik je kan geven als je hem graag wilt zien is omzetten naar vcd.
je zult dan eerst het mpeg file van de cd ( of als je hem nog op de hd hebt staan daarvandaan ) moeten halen en met tmpgencoder omzetten naar vcd
 
tmpgencoder?? Waar kan ik deze downloaden en misschien kort beschrijving hoe het werkt.. of wijst het zichzelf uit?

alvast bedankt ;)
 
Ik weet niet wat ik allemaal fout doe :confused: maar ik krijg de volgende foutmelding:

encoder.gif


Weet u de oplossing???
Ik kan de film gewoon vlekkeloos op mijn pc zien, jammer dat ik allemaal zo moeilijk moet doen om hem af te spelen in standalone dvd
 
je zult hoogstwaarschijnlijk geen mpeg2 decoder hebben of de vereiste VFapi plugin voor tmpgencoder.

Hier vindt je een uitleg http://www.dvdrhelp.com/tmpgenc.htm met onder het kopje

Problems and Tips:
Some common TMPGEnc problems:

waarschijnlijk wel een oplossing voor jouw probleem.
 
Het kan idd zijn dat jouw dvd speler toch stiekem niet svcd ondersteunt, maar ik kan je het advies geven om als je je film gaat branden het vinkje weg te halen bij "standaard bruikbare cd aanmaken" dit zorgt er namelijk ook vaak voor dat je dvd speler hem niet kan lezen.
Je kan ook op www.weethet.nl kijken, daar kun je dmv het invoeren van type dvd speler er precies achter komen welke versies er door jouw dvd speler worden ondersteunt, boekjes kloppen namelijk niet altijd:)
 
Het probleem is nu dat ik het uit een image heb gebrand en dan kan je niks aanvinken, weet je nu nog een oplossing?

alvast bedankt...

Ricardo ;)
 
mag ik vragen hoe groot die cue file is, want meestal zijn die maar iets van 1 kb. een cue file heb je niet persee nodig. het eigenlijke bestand behoort een bin of iso te zijn dan
 
natuurlijk mag je dat vragen............. hij is inderdaag maar heel heel klein.... er zit ook een .bin file bij idd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan