Welke poort ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiemen

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2003
Berichten
94
Hoi

Welke poorten moet ik blokken in de router als ik een bepaalde ( PC ) IP nummer op me netwerk de gedeelde Pc's niet kan zien + bestanden die gedeeld staan , wel internet wilt geven maar niet in de gedeelde bestanden kan komen van de ander PC's :?.
Ik kan in de E-Tech poorten blokken maar ik weet alleen niet welke poort dit doet.
Alle Pc's werken met een vaste IP.

Alvast bedankt,

Tiemen
 
Begrijp ik goed als ik zeg..

je wilt een poort blokkeren omdat je van een bepaalde (pc) ipadres je de gedeelde pc's en bestanden niet kan zien maar je die pc wel internet wilt geven maar nog steeds niet in de gedeelde mappen kan komen?

of bedoel je iets anders?
 
Goed heb ik het weer eens rot omschreven sorry hoor

Ik wil dat de bepaalde PC wel op internet kan maar niet in het netwerk omgeving kan komen.
alleen weet ik niet welke poort ik daar in de router voor dicht moet zetten.

Alvast bedankt,

Tiemen
 
lol...:confused: geef ze gewoon geen schrijf en -lees rechten op je gedeelde bestanden... want je kan die pc's niet blokken in je router en ze togh nog i-net geven...

gewoon ff rechtermuisknop op je gedeelde bestanden en dan beveiliging en dan alleen de gebruikers toevoegen die die bestanden mogen bekijken...
 
maar ik wil die bestanden juist open laten staan , maar omdat XP niet de mogelijkheid heeft voor een wachtwoord aan een map te geven die gedeeld is :( ben ik naar een andere optie opzoek.
In de 9X windows kon je van wachtwoorden aan gedeelde mappen op geven van alleen lezen of de map te mogen open met dat wachtwoord in XP is deze optie niet of ik kijk er over heen

Tiemen :confused:
 
je kan die bestanden ook gewoon open laten staan... maar voor bepaalde gebruikers zet je die map gewoon op slot...
maar je kan wel wachtwoorden op een map zetten hoor... welke versie van XP heb je Home of prof???
 
Ik heb de Pro versie , maar ik kan nergens vind hoe je de mappen dicht kan maken voor gebruikers die via de netwerkomgiving in de map wel en niet mogen komen :rolleyes:

hoe en waar moet ik dat dan doen ?
 
als je naar de map gaat die je gedeelt hebt (bvb C:program files) dan klik je daar met je rechtermuis op, je gaat naar eigenschapen en dan beveiliging, dan klik je op toevoegen, geavanceerd en dan op nu zoeken... dan selecteer je de gebruikers die wil bij die mappen mogen... en die geef je lees (en als je wil ook schrijf rechten)
 
eigenschapen en dan beveiliging dit blad vind ik er niet bij zie foto
En ben onder delen en beveilgen al aan het lezen geweest maar kom er niet echt uit.
 

Bijlagen

  • picture1.jpg
    picture1.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 32
dit heb ik als ik eigenschappen doe...
dus weet eerlijk gezegd niet hoe ik je moet helpen want dat heb ik nog nooit eerder gehad...
[Let niet op kwaliteit van het plaatje want die heb ik op 0 gezet... dan is ie lekker klein :) :p ]
 

Bijlagen

  • untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    22,2 KB · Weergaven: 29
Ikke kan dat nergens vinden heb daar al heel wat uuren in gestoken :( voor dit te vinden raar .
Dat dat niet er bij zit , of wat zal er uit staan :(
:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan