Ik snap virtualdub niet:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
633
Hoi,

IK heb een film in avi-bestand.
Ik heb virtualdub, TMPGencoderPlus en TMPGencoder DVD Author en een ssa-bestandje voor de ondertiteling.
Nu wil ik dus het avibestand omzetten en branden op een cd of dvdschijf.
Wie helpt mij op weg?
Ik kom niet verder als in virtualdub: het videofile laden, daarna ' video- filters - add - subtitle klikken - ok- ok- ok, daarna file - start frameserver -en dan staat daar het avibestand, is dat nog steeds goed?
Ik klik dan op start, dan geef ik het een naam om op te slaan en klik ik op opslaan. Dan komt er : cannot start filter 'subtitler' no such file or directory.
Wat doe ik nou fout?
En als dit nou straks wel lukt, hoe moet ik dan verder in TMPGencoder?
ALs je het begrijpt is het makkelijk, maar ik worstel hier al zolang mee, en telkens stop ik er maar weer mee, maar ik wil het toch graag leren, dus wie wil mij helpen?
Met wintips kom ik nu ook niet verder, dus graag hier stap voor stap advies :)
Alvast bedankt
Jolanda
 
Heb je wel de subtitler plugin geinstaleerd?
kijk eens in je verkenner bij Virtualdub in het mapje plugins.
 
Ja, die heb ik.
Zelfs nog een keer opnieuw gedaan, maar maakt niets uit.
Jolanda
 
Nu ben ik toch een stapje verder gekomen.
Welke bestanden laad ik nu bij video en audio in, bij TMPGEncoder.
Ik heb nu bij video het bestand wat ik bij virtaldub aangemaakt heb, maar bij audio moet ik toch gewoon het avibestand doen he, want anders krijg ik toch weer een foutmelding.
Hij loopt nu wel, dus als dit klaar is, hoe moet ik dan verder?
Jolanda
 
je maakt met virtualdub een vdr file aan dat laad je bij tmpg encoder.
dan zou je bij video en audio stream gewoon de naam van dat vdr file moeten zien staan.

je hoeft dus niet apart iets te laden onder audio.
 
Nou, hij loopt nu, en hij moet nog zo'n 1,5 uur, ben benieuwd of het lukt.
Kan ik als hij straks klaar is, eerst controleren of hij goed is voor ik hem gaat branden, en zo ja, hoe?
Jolanda
 
als je met tmpgencoder ne een mpeg aanmaakt die dvd geschikt is kun je deze gewoon afspelen met bv mediaplayer.
nadat je dvd files gemaakt hebt met dvd author kun je deze ook nog afspelen op de pc met bv powerdvd.
 
O.k, bedankt zover.
Zal straks kijken of het gelukt is.
Jolanda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan