Router plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jandouwe

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
44
Ben van plan een router te plaatsen,kan iemand mij vertellen wat de beste manier is om dit te doen?
Situatie: Heb 2 ip adressen bij @home,maar wil 5 computers gangbaar maken voor internet.Welke Router is hiervoor het meest geschikt?en qua instellingen het makkelijkst?En waar moet ik evt opletten.En wordt met de tussenkomst van een router de verbinding met internet ook trager?

Bij voorbaat dank voor jullie uitleg.

Jan
 
En wordt met de tussenkomst van een router de verbinding met internet ook trager?

Ik vind van wel of Helpmij is de laatste tijd errrug traag.
 
Internet wordt niet trager door een router.
Maar als je 2 (of meer) PC's achter de router gaat hangen, dan wordt het uiteraard wel trager.
Elke PC verzend data, of je nu wil of niet.
De lampjes op mijn router worden gek van al dat geknipper, terwijl ik geen enkel programma actief geopend heb.
Maar omdat MSN in de taakbalk staat, en Skype, en de virusscanner, etc, etc, wordt er dus weldegelijk data verstuurd.
Omdat meerdere PC's dat doen wordt Internet wel wat trager, maar in de praktijk zul je dit niet echt merken.
Vraag jezelf af, wat weegt zwaarder: meerdere PC's op het Internet zonder gehannes met kabels of een iets, nauwelijks merkbare, tragere internet?

Qua instellingen is het per router anders.
Wat wel altijd hetzelfde is, is dat je het IP-adres van @Homew moet opgeven bij het publieke adres.
Omdat je er 2 hebt, moet je er 1 kiezen (en die andere kun je weggooien).
Daarnaast moet je ook het subnetmask en de gateway opgeven (kun je nu vinden door in een commandprompt "ipconfig" in te typen).
Bij sommige routers moet je ook een computernaam opgeven.
Hier vul je dan de naam in die je van @home hebt gekregen (CC nogwat).
Als je met DHCP wil werken (is wel verstandig), dan zul je dit ook in moeten stellen.
Bij mijn router was het een kwestie van aanvinken en een range van IP-adressen opgeven.


Succes!

groet,
Dave.
 
Als je 2 ipadressen van @home hebt heb je ook 2 cc nummers.

Bij een router kun je maar 1 hostnaam (=cc nummer) opgeven. Wellicht dat er routers zijn waar je meerdere hostnamen op kan geven maar die ben ik (nog) niet tegengekomen

Op de manier waaop jij het zou willen is niet mogelijk of je moet al 1 ipadres gaan opzeggen.
 
Inderdaad, 1 IP-adres opgeven.
Waarom zou je er 2 willen hebben als je achter een router zit?
Achter een router heb je een DHCP server (een stukje software die IP-adressen dynamisch uitdeelt), en hierdoor kun je therotisch zo'n 250 PC's achter de router plaatsen.
En ik weet het niet zeker maar volgens mij scheelt het ook in maandelijkse kosten bij @Home...!

groet,
Dave.
 
Volgens mij is/was een extra ipadres €9,95 per maand
 
Kijk!

Dan heb je dus na een maand of 3 de router er al weer uit!
Lijkt me een goede deal....
 
router

Bedankt voor jullie informatie! Maar voor dat 2de ip adres betaal ik niets.Dat wilde @home in het begin wel extra laten betalen,maar daar ze zijn afgestapt een paar jaar geleden van het verstrekken van meerdere ipadressen,omdat ze te kort hadden,en daarbij de beslissing genomen dat diegene die er al twee hadden deze tweede mag behouden zonder extra kosten!
Maar is er dan niet de mogelijkheid om er evt.2 routers tussen te plaatsen,dus op elk ipadres 1 ?? Of heeft dit geen enkel effect op de snelheid oid??
 
Je kunt een router als een pc zien. Je voert er de cc nummer en de router doet de rest.

Dus 2 routers neerzetten is mogelijk
 
Maar internet zal er niet sneller van worden.
Je kabelmodem heeft een netwerkkaart van 100 Mbit.
En (dit weet ik niet zeker) @Home heeft je verbinding afgeknepen tot 10 Mbit.
Is nog wel snel vergeleken met normaal modem.

Maar als je dus 2 routers achter hetzelfde kabelmodem hangt, blijft de snelheid gelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan