DVD+ èn - mogelijk: wàt voor schijfjes kies ik ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ik heb de NEC2500 besteld, kan zowel + als - branden.
Heb een Hiteker 1900 DVDspeler, kan zowel + als - lezen.

Ik heb hier de lijst schijfjes voor de NEC gevonden, ook weer alle keus.

Maar wat kan ik nu het beste gaan gebruiken?
Is er verschil wàt je moet gebruiken voor geluid?
Moet je andere gebruiken voor films?
Welke zijn het beste houdbaar?
Heb me laten vertellen dat + schijfjes goedkoper zijn, maar zag gisteren in de winkel dat daar de - schijfjes goedkoper waren?

Al met al: wàt gebruik ik waarvoor?

(ik zit al een halve dag zelf te zoeken op het web, maar ben hier dus nog niet achter...)

EDIT:
heb vorige week juist een spindel van 50 EMTEC CD-R's gekocht, die staan niet in die lijst. Wil dat zeggen dat ik die dan niet meer kan gebruiken? Iemand ervaring mee?
 
Iemand anders op dit forum had slechte ervaringen met Emtec. Zelf gebruik ik alles door elkaar + en - en voor alle doeleinden, data en video-DVD.
 
Ik weet niet meer precies waarom, maar ik heb gelezen dat DVD+ een betere standaard is, vooral voor data.
Voor video DVD's is het gewoon uitproberen. Heb je een stand-alone DVD speler, brand dan een DVD- video en DVD+ video. Kijken welke af wil spelen, want een enkele keer weigert een speler nog wel es om 1 van beiden te draaien.

Als een merk CD-R's niet in de lijst staat, betekent niet dat je ze niet kunt branden. Alleen maar dat ze niet getest zijn met die brander. Waarschijnlijk doen ze het gewoon. Of ze kwalitatief goed zijn weet ik niet, maar ik ga meestal liever voor een merk zoals Philips en dan nooit spindles...

edit: linkje -> http://www.dvdplusrw.org/Article.asp?mid=0&sid=1&aid=1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan