Meerdere films op dvd??

Status
Niet open voor verdere reacties.

joter

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2004
Berichten
363
Ik wil graag meerdere films op een dvd zetten.(dvd-r 4.7gb) Welk formaat is het kleinst en welk programma
ben ik daar voor nodig?
 
beetje vage vraag maar waar wil je je gebrande dvd op afspelen op een stand alone speler of op je pc.
 
Met dvd shrink kun je de film ontdoen van overige spullen die je niet nodig hebt.
Gaat het om orginele films op dvd of video materiaal van een camcorder.
 
Als het om originele DVD's gaat zou ik er niet aan beginnen. Die worden al aardig uitgekleed/samengeperst om ze passend te maken op een 4.7 GB schijf.

Heb jet het over DVD's die gemaakt zijn uit een avi of mgp bestand, dan kan het makkelijk. Je kan dan gewoon TMPGEnc DVD author gebruiken.

Samenvattend, verklen bestanden niet verder dan ze al zijn of dan nodig is, het levert alleen kwaliteitsverlies op.
 
Het gaat om avi files (divx en xvid). Ik zou deze graag op
een standalone dvd speler willen afspelen. Maar ik wil ze niet op een cd branden maar op een dvd. Zodat er meer op kunnen. Ik wil graag het kleinst mogelijk formaat.
 
op een stanalone speler kan je alleen maar mpeg bestanden afspelen je kunt op een dvd ongeveer 4,3 gb branden dus als je daar onder blijft kan je hem volgooien met diversen films je zal ze dan wel moeten bewerken met een goeie bewerkingsprogramma
 
je kan divxfilm zo klein mogelijk mogelijk omzetten met tempgenc, mits je de juiste templates hebt. tot nu toe is mijn kleinste een avi file van 800mb die omgezet is naar vcd van 200 mb en dan kan het nog kleiner, kwaliteit is prima geen verschil met de 800mb avifile. ik zal de templates bijvoegen, deze in de map templates zetten van tempgenc en je kunt aan de slag. let er wel op dat je het vinkje zet bij video en adio want hij staat automatisch op alleen video
 

Bijlagen

  • template.rar
    30,4 KB · Weergaven: 54
Geplaatst door natascha26
je kan divxfilm zo klein mogelijk mogelijk omzetten met tempgenc, mits je de juiste templates hebt. tot nu toe is mijn kleinste een avi file van 800mb die omgezet is naar vcd van 200 mb en dan kan het nog kleiner, kwaliteit is prima geen verschil met de 800mb avifile.

Ten eerste is de vraag van de topic starter hoe kan ik meerdere films op 1 dvd zetten en dit gaat niet met vcd of svcd.
op een dvd kun je geen svcd of vcd zetten en afspelen in een standalone dvd speler die zul je echt moeten converteren naar dvd files.

Ten tweede wat jij zegt van een 800mb avi file een 200 mb vcd maken ?? vindt het erg klein en heb mijn twijfels maar oke.
Dan is het iedergeval geen vcd meer maar een Kvcd of Ksvcd geworden ( wordt ook wel eens Xvcd of Xsvcd genoemd waarbij de X staat voor extended ) en die wordt niet afgespeeld op iedere dvd speler.
Die dvd speler moet dan wel svcd ondersteunen anders kun je nooit een Kvcd of Ksvcd afspelen.
je haald namelijk een truc uit met de header tijdens de conversie naar Kvcd of Ksvcd.
 
sorry ron je hebt idd gelijk, ik had het over een kvcd. maar je kunt ook kdvd maken hoor en hierdoor kun je meerdere dvd's op 1 dvd branden. ook deze templates heb ik de vorige keer bijgevoegd
 
Geplaatst door natascha26
sorry ron je hebt idd gelijk, ik had het over een kvcd. maar je kunt ook kdvd maken hoor en hierdoor kun je meerdere dvd's op 1 dvd branden. ook deze templates heb ik de vorige keer bijgevoegd

een Kdvd kan de zelfde problemen geven als een Kvcd het wordt niet door iedere dvd speler ondersteund.
 
hey natasha hoe bedoelen ze dat trouwens met dat geluid naar de harde schijf zetten.? als ik met virtualdub save wav doe dan krijg ik een grote file. Maar in die uitleg zeggen ze 192 kb/s. Ik snap er niks van. MOet ik dat nou weer omzetten naar 192kb/s dan?
 
Die 192 kb/s zegt iets over de kwaliteit. Hoe hoger het aantal hoe beter de kwaliteit.
 
Hoe groot je wav file is, is afhankleijk van de duur van je film. Meestal toch zeker wel 50 mb. Die 192kb/s is de kwaliteit van je geluid. Meestal is dat 128 kb/s in jouw geval is de kwaliteit erg goed, niets aan veranderen dus
 
Ik krijg een wel heel erg grote file. Een van 0.98 gb. Wat doe ik fout?
 
helemaal niets, dan zit er gewoon erg veel audio in je film. maar ik heb net ook een grote gedaan en die is maar 100 mb. doe het eens opnieuw.
Open videofile, save wav
 
Ik heb hem nou op 90mb met direct stream copy. Dat heb jij zeker ook gedaan. Maar in de handleiding staat full processing mode. Vandaar dat ie zo groot word.
 
Bij mij staat hij ook op full processing mode, maar die 90 mb klinkt idd beter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan