DivX met Ogg Vorbis Audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shlotkin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2004
Berichten
4
Als ik een DVD wil rippen, moet ik de Ogg Vorbis audio codec gebruiken, anders krijg ik geen geluid bij de film.
Nu is echter het probleem dat ik op 1 van de 2 andere PC's in huis geen geluid heb bij het afspelen.
Dit is de enige PC met DVD-rom, rippen doe ik met DVDeo 2. Verder gebruik ik ZoomPlayer voor het afspelen en Winamp 3 voor de muziek.
ZoomPlayer en Winamp staan ook op beide andere PC's, en die draaien ook onder WinXP.
Op de PC waar het niet werkt, heb ik Winamp3 en 5 geprobeerd, Windows Media Speler laten "updaten", automatisch codec downloaden (daarbij krijg ik een foutmelding), een losse Ogg Vorbis codec geïnstalleerd en weer verwijderd omdat die niet werkte, en een Ogg-Plugin voor WinAmp geprobeerd. (www.angrycoffee.com) maar ik krijg géén geluid bij het beeld.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Bedankt voor de link. Ik heb het geprobeerd, maar het werkt helaas niet. :confused:

Ik heb er intussen een oplossing voor gevonden: DVDeo installeren! Die stond nl wel op beide andere PC's. (Met deze PC de DVD kopieren naar de hard disk, via het LAN op de oude PC zetten, en die 's-nachts laten rippen)
Nu ik DVDeo op de 3e pc heb gezet, kan ik daar wel mijn geripte (sp??;) ) films bekijken.

Nu heb ik effe een andere vraag: hoe krijg ik die mp3 optie bij DVDeo aan de gang?
Ik heb LAME encoder geprobeerd, maar de ik kan de mp3 optie nog steeds niet selecteren.
ACE Mega codec pack heb ik een keer geprobeerd, maar het gaf meer problemen dan het oploste. Toen heb ik maar weer DivX Total Pack erop gezet.

Edit: ik heb ook de AC3 decoder van Tazman's pagina geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan