grootte foto's verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
712
Hallo, ik wil graag zo'n 60 foto's versturen via e-mail. Deze foto's zijn gemaakt met een digitale camera. maar de foto's zijn nogal groot. Hoe zorg ik ervoor dat ze kleiner worden. ze zijn nu nl ongeveer 600kb per foto. Volgens mij heeft het iets met de resolutie te maken (want die is vrij hoog), maar ik weet niet hoe je die moet veranderen.
 
Wanneer je een fotobewerkongsprogramma hebt, dan kun je ze verkleinen met het programma.
Ook kun je het soort bestand dan wijzigen, indien gewenst.
 
Gebruik daarvoor irfanview: http://www.irfanview.com/

1x laden in het programma, opslaan en je foto's zijn al een stuk kleiner. Eventueel kan je ook nog de hoogte en breedte aanpassen
 
Kan je een korte uitleg geven of is er een Nederlandse uitleg van. Ik snap geen bal van dit programma, maar ja ik ben ook blond :p
 
Ik weet niet of je de nieuwsbrieven van april en mei 2003 nog hebt maar daarin stond een grote uitleg over het programma.
 
Hm...nee heb ik niet meer (nieuwe PC)
Kan ik geloof ik wel online bekijken dacht ik of opvragen?
Thanks anyway.......
 
Thaaaaaaaaaaaank you....:thumb:
Zit alleen nog op mijn lidmaatschap te wachten, ,gaat niet zo snel denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Ik gebruik zelf het programma Resize, hiermee kun je hele mappen verkleinen, naar bv 50% van het origineel. Ik zou wel alle foto's inpakken met winrar, dan is het totale bestand ook kleiner en makkelijker te versturen.
Heb Resize toegevoegd in een bijlage, zou zeggen probeer het eens uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan