Kan bestanden niet afspelen, wat zijn .m4a bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
529
Heb net wat muziek binnengehaald, maar kan het niet afspelen met winamp, de bestanden zijn .m4a bestanden.

Wat zijn het, en waar speel ik deze mee af?

heatseeker
 
Ter aanvulling:

Mp3 en Wma bestanden ben ik wel bekend mee, is dit weer een nieuwe ofzo?

heatseeker
 
Ok Armand & Pieter ik ga ff wat rondsnuffen.
Jullie horen het nog, bedankt alvast!

heatseeker
 
Heb nu een nieuwere versie van Winamp opgehaald en deze speelt de bstanden wel af....dat probleem dus al opgelost, maar nu wil ik ze branden op een audio-schijf... de nero 6 kent de bestanden niet, hoe kan ik wel een audio schijf branden van deze .m4a bestanden?

heatseeker
 
Heatseeker,

Deze nieuwe m4a wordt de laatste tijd vaker gebruikt vanwege de goede kwaliteit.

m4a ( mpeg4 ) kan je omzetten naar wma of mp3 met het gratis progamma dBpowerAMP.

Als je deze download vergeet dan niet ook de codecs te downloaden voor mpeg4 en evt ogg file's

Standaard zit mp3 en wave codecs bij dBpowerAMP.

Download dBpowerAMP

Downloads codecs


groetjes speedtouch
 
Speedtouch,

DbPOWER heb ik reeds op mijn pc staan, dan is het de bedoeling om dus de goede codec binnen te halen.

1. Welke moet ik hebben?, de 1 is voor schrijven en de ander voor lezen???
2. Installeert ie zelf deze codec, of moet ik m er handmatig inzetten?

heatseeker
 
Neem bij de codec central de codec van"Popular codecs"

download de mp4 codec

Na de download moet je deze zetten in de map.

( extract met rar of winzip naar )

C:\ Progamfiles \ Illustrater \ dBpowerAMP \ compression

Schrijven en lezen van de codec, als je kijkt bij het pictogram (key) zie je dat deze codec beide kan.


groetjes speedtouch
 
Laatst bewerkt:
De dubbel cd die ik van m4a om wil zetten naar mp3 herkend de bestanden niet, dan is de codec niet goed of helemaal niet geinstalleerd.
Hierboven staat de link naar de codec`s....welke moet ik nu precies hebben?

heatseeker
 
Kijk even in mijn bijlage, zo moeten in deze map staan.

Als je nu op een audio file gaat staan met de muis, maakt niet uit of het een mp3 wav of mp4 is, klik dan met de rechtermuis, ga naar convert to.

Nu moet je de verschillende formaten kunnen zien.

Download anders de nieuwste versie van dBpowerAMP, dan weet je zeker dat het werkt , mogenlijk gebruik je nog een oude versie.

Welke codec ikzelf heb weet ik niet meer ik had ze toen allemaal gedownload, de eerste die ik hierin had gezet was gelijk een goede.

Je kan de codec altijd weer uit die map verwijderen, als blijkt dat het niet de goede is.


groetjes speedtouch


groetjes speedtouch
 
Moet ik natuurlijk wel de bijlage erbij doen ;)
 

Bijlagen

  • mp4 codec.jpg
    mp4 codec.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 201
Okay, bedankt vast ga er even mee aan de gang!
Je hhort nog van me.

groeten heatseeker
 
Ik heb dwpoweramp eraf gegooid, wel zeker 10 codec`s opgehaald maar geen goed resultaat.

Is het niet mogelijk een compleet progje op te halen waar alles meteen al inzit?
Of een ander wel werkend programma?

Vind de uitleg over codec`s op de site erg onoverzichtelijk!

heatseeker
 
Een compleet progje zal er wel zijn, echter deze zijn niet gratis, zoek effe met google.

Hier staat er een bij, je kan het proberen met de trial.

Maar ik begrijp niet het probleem met dBpowerAMP, als je de codecs in de juiste map plaats dan moet het gewoon werken.

Of heb je andere problemen, de uitleg over de codecs is er niet, je hebt verschillend codecs voor een bepaalde extensie, je kan het best kiezen voor de meest populaire codec.


groetjes speedtouch
 
Ja heb er dus wel 10 binnengehaald....werkt dus nog steeds niet.
Kan m4a bestanden nog steeds niet omzetten naar mp3 bestanden.

Dan plaats ik ze of niet in de goede map, of heb iets anders niet goed gedaan!

En wat ik bedoelde, die site van dbpoweramp en dan de codec`s is sorry dat ik het zeg zeer onoverzichtelijk...storend zelfs!

Maar daar kun jij niets aandoen, sorry

heatseeker
 
Speedtouch ik weet dat je al een boel hebt betekend voor me, maar is het nog mogelijk dat je in wat 1 voor 1 stappen simpel uitlegt hoe ik nu te werk moet gaan om een goed werkend en gratis db... op mijn pc te krijgen?...en waar precies ik welke codec`s moet plaatsen?

Moet je b.v. zo`n codec eerst binnenhalen en daarna installeren of gaat dat automatisch?

heatseeker
 
Hoi Heatseeker,

Na de download van dBpowerAMP maak je gewoon de instal, zelf start ik altijd de pc ff opnieuw op ( oude gewoonte ) voor XP hoef dit niet altijd.

dBpowerAMP heeft standaard een paar codecs in huis > cda > wav > mp3 "deze hoef je dus niet te downloaden"

Nu moet je de codecs downloaden voor de extensie die je wilt bvb, ogg > wma > >mp4

ogg.... hier staan twee codecs let op de onderste is alleen voor de P4 , download een van deze.

wma.....download de bovenste, let wel dat je media player 9 hebt, anders ff opdaten.

mp4.....Probeer eerst de pystel mp4 encoder.

De gedownloade codec moet je aanklikken, nu volgt er een venster, selecteer in de balk naar" C:\program files\illustrate\dBpowerAMP"

Klik op instal, doe dit met alle codecs.

Als alles is geinstalleerd, ga dan eens op een muziek file staan met de muis en klik hem rechts aan, ga naar convert to.


groetjes speedtouch
 
m4a bestanden en itunes

Veel van deze ellende wordt volgens mij veroorzaakt door itunes. Daar neem je preferent een dergelijk ellendig format (m4a )op. Maar je kunt de instellingen ook bij opnemen in mp3 wijzigen.Klik op importinstellingen en kies MP3 Codering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan