mpg splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik probeer met TMPG een film van 950MB te splitsen in 2 delen. Telkens splitst hij echter van het eerst deel maar ± 10 MB, ondanks dat ik hem ongeveer halveer. Doe ik iets fout, of is er een ander progje waarmee ik het kan proberen? Ik heb zelf hjsplit al geprobeerd, maar dan krijg ik bij het tweede deel een foutmelding bij het afspelen/branden.:confused:
 
probeer eens eerst het 2 deel, kijken wat er dan gebeurt?
 
dan krijg ik de melding:

illegal mpeg video stream....

ziet er niet best uit he?
 
ja, dat is het. ik heb hem even een avi extensie gegeven en met gspot gekeken, maar gspot geeft ook aan dat het een mpeg is...
 
Probeer het bestand eerst een met TMPG om te zetten naar een nieuw mpg bestand.

Of start eerst Virtual dub en maak daarmee een vdr bestand en laat het progje aanstaan. Laat vervolgens dit vdr bestan in TMPGEnc en schrijf het weg met een andere naam.
 
Laatst bewerkt:
Je geeft niet aan welke soort mpeg die film is.
Gezien de grote van de file lijkt het mij mpeg1(vcd).
Dit mag geen probleem opleveren voor de meeste splitters.
google eens naar easy videosplitter.
Deze is nel en kan de meest uiteenlopende videoformaten aan.
Geef anders ff aan welke foutmelding tmpgenc aangeeft.
 
Het kan natuurlijk ook gewoon een corrupt bestand zijn.
 
Geplaatst door Wim1960
Probeer het bestand eerst een met TMPG om te zetten naar een nieuw mpg bestand.

Of start eerst Virtual dub en maak daarmee een vdr bestand en laat het progje aanstaan. Laat vervolgens dit vdr bestan in TMPGEnc en schrijf het weg met een andere naam.

Ik heb er met TMPG een VCD van gemaakt. In TMPG stopt het beeld op een gegeven moment, terwijl de encoder doorloopt. Bij het terugkijken staat beeld ook gewoon stil.
Van het maken van een vdr-bestand heb ik geen verstand. Ik gebruik Virtual Dub tot nu toe alleen voor het splitsen van avi's.

Maar dank voor je tips. In je volgende reactie opper je de mogelijkheid van een corrupt bestand. Ik weet dat niet, als mpg is hij op de PC prima te bekijken: goed beeld, goed geluid, geen schokken....
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door jackall
Je geeft niet aan welke soort mpeg die film is.
Gezien de grote van de file lijkt het mij mpeg1(vcd).
Dit mag geen probleem opleveren voor de meeste splitters.
google eens naar easy videosplitter.
Deze is nel en kan de meest uiteenlopende videoformaten aan.
Geef anders ff aan welke foutmelding tmpgenc aangeeft.

Hoe kan ik zien wat voor mpeg het is? Ik heb hem zo van Overnet geplukt. Ik denk gezien de grootte en de duur van de film ook dat het Mpeg1 is.
Ik heb easy videosplitter gegedowd en geprobeerd en vervolgend gebrand. Ik krijg dan stilstaande beelden op mijn DVD's. Die liggen nu in de prullenbak.
Foutmelding in TMPG: geeft hij niet (zie mijn reactie aan Wim). Het beeld blijft na een paar minuten gewoon hangen....:(
 
Geplaatst door gompie1304


Ik heb er met TMPG een VCD van gemaakt. In TMPG stopt het beeld op een gegeven moment, terwijl de encoder doorloopt. Bij het terugkijken staat beeld ook gewoon stil.
Van het maken van een vdr-bestand heb ik geen verstand. Ik gebruik Virtual Dub tot nu toe alleen voor het splitsen van avi's.

Het kan zijn dat er gewoon een stukje foute stream inzit waarin een player zich niet verslikt maar tmpg wel omdat die net is gevoeliger is.

een vdr bestand aanmaken wordt mee bedoeld dat je virtualdub laat frameserven.
je doet dan eigenlijk de handelingen zoals je zou doen als je een ondertitel onder een avi wilt zetten maar je laad het subt filter niet.
de rest van de handelingen doe je wel gewoon.
 
Wat je ook nog kan proberen is het mpg bestand in virtualdub te laden en zowel bij video als audio te kiezen voor direct stream copy. Vervolgens bij file kiezen voor opslaan als avi. Daarna kan je dit bestand proberen om te zetten met TMPGEnc. Ik heb namelijk na het nodige uitproberen het idee dat virtualdub net iets meer slikt, of te wel minder gevoelig is dan TMPGEnc.
 
Geplaatst door tazman


een vdr bestand aanmaken wordt mee bedoeld dat je virtualdub laat frameserven.
je doet dan eigenlijk de handelingen zoals je zou doen als je een ondertitel onder een avi wilt zetten maar je laad het subt filter niet.
de rest van de handelingen doe je wel gewoon.

Tja, dit is voor mij abacadabra. Ik heb nooit met ondertitels gewerkt omdat ik dat niet nodig vind. Ik lees ze toch niet. Op je site kom ik hierover geen handleiding tegen. Waar kan ik die vinden? En heeft het zin om dit te proberen, of is een corrupt bestand toch niet te herstellen?
 
Op de site van tazman staat wel degelijk een handleiding. Kijk bij ondertitelen van een avi of mpg.

Het is volgens mij wel de moeite waard, of je moet de film niet leuk meer vinden. Persoonlijk vind ik het ook altijd leuk als iets niet direct wil, om het toch voor elkaar te krijgen.
 
Geplaatst door Wim1960
Op de site van tazman staat wel degelijk een handleiding. Kijk bij ondertitelen van een avi of mpg.

Het is volgens mij wel de moeite waard, of je moet de film niet leuk meer vinden. Persoonlijk vind ik het ook altijd leuk als iets niet direct wil, om het toch voor elkaar te krijgen.


:eek: Weer eens niet goed gezocht? Ga ik nog een keer kijken. Ik heb hetzelfde: als iets niet wil is het leuk om uit te zoeken of je het voor elkaar krijgt....
 
proberen kan inderdaad geen kwaad maar zou het bestand corrupt zijn door een foute streambit dan houd het gewoon op.

de grote hoeft trouwens niet speciaal een vcd te zijn hoor het kan ook nog eens een Ksvcd zijn die zijn ook klein, en kunnen vaker problemen geven met na bewerken omdat een Ksvcd eigenlijk een corrupte code is
 
Je hebt alleen het stukje over virtual dub nodig (subsync en conversie naar een ssa bestand kan je dus overslaan.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan