ondertiteling synchroon laten lopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetalice

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
610
Hallo allemaal.

Ik probeer een ondertiteling synchroon te krijgen onder een film. Ik heb de handleiding van wintips erbij gehaald maar het lukt me voor geen meter. Er staat:

Klik eerste lijn aan en druk CTRL F5 eerste lijn is gezet. OKe dat lukt. bla bla bla
Klik laatste uitgesproken CTRL F6 klik groen en dan adjust.
Vervolgens loopt niets meer synchroon en slaat de ondertiteling op hol.

Wat doe ik fout????


Klik
 
als de ondertiteling de zelfde framerate heeft als de film zou het toch echt moeten gaan met subsync.
Maar als je een film hebt die bv 23.......fps ( frames per seconde ) heeft en het subt file is gemaakt voor een film op 25 fps dan gaat dit inderdaad niet lukken.
je zult dan eerts het subt file moeten converteren naar de juiste framerate dit kan bv met een programma als subt studio ( ff google zoeken )
 
Thanx ik denk dat dat het is. Weet alleen ff niet hoe ik er achter kom welke framerate de film is :eek:
 
Thanx Taz. Het is alleen een mpeg bestand. Ik kan gspot er niet voor gebruiken. en subtitle studio lijkt wel abacadabra :(
 
Sweet Alice,

Als je ff verder zoekt naar subtitles kom je denk ik wel de correcte tegen !! Heb het zelf ook gehad, ik had namelijk een VCD versie geprobeerd passend te maken onder een DIVX en dat liep absoluut niet synchroon.

Dus kijk ff of je de juiste versie download, meestal staan er meerdere opties.. Dat heeft bij mij tenminste
een hoop opgelost !!

Remy
 
Ik heb hem gevonden :) Heb ook subtitle workshop gedownload en die werkt fantastisch zonder abacadabra.

Thanx Remy
 
Pffffffffff heb ik eindelijk alles synchroon herkend virtualdub mijn mpeg niet. Ik krijg de melding NO VIDEO FRAMES FOUND IN MPEG FILE?????
 
Toppie Taz :thumb: Luid en duidelijke uitleg van je.

Nog 1 vraagje. Kan ik hem nu als dvd branden met ondertiteling????
 
Onee nog een vraagje. Moet ik het de ondertiteling en film laten lopen in subsync tot het einde of kan ik hem stoppen?
:eek:
 
nee je moet het subt filter laten lopen gedurende de tijd dat ie aan het omzetten is.
 
bij het 2de deel krijg ik de ondertiteling er niet onder??? Wat doe ik fout?
:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan