DIV3 laat zich niet coderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo.....


Heb hier een DIV3 avi film die zich niet laat om coderen volgens de manier die o.a. door Tazman wordt aangegeven.. :(

Ik heb de DIV3 codec al wel gedownload en geinstalleerd, en bij Virtual dub gaat alles nog goed, ik kan gewoon de film inladen en vervolgens de frameserver opstarten. Daar geef ik dus in de .vdr mode de naam van het bestand in met die .avi toevoeging en als ik dan vervolgens TMPG encoder opstart, om dat zonet aangemaakt bestandje in te laden komt er een foutmelding dat de AVI niet kan openen of niet ondersteund wordt !

Wat doe ik hier nog fout !????


Hellup..

Remy
 
Je moet bij de frameserver gewoon de extensie vdr gebruiken. Je laat dan virtualdub gewoon staan en in tmpgenc open je het vdr bestand (even kiezen voor alle bestanden).

Het is logisch dat tmpgenc het bestand niet kan openen. Je geeft namelijk door het op te slaan met de extensie avi de indruk dat het een avi is, terwijl het dat niet is.
 
Wim,

Volgens mij wordt er toch expliciet op gewezen om in deze optie bij .vdr juist te kiezen voor de toevoeging .avi

Of zie ik dat verkeerd staan ??



Remy
 
Geplaatst door Remy
Wim,

Volgens mij wordt er toch expliciet op gewezen om in deze optie bij .vdr juist te kiezen voor de toevoeging .avi

Of zie ik dat verkeerd staan ??

Remy

Ik snap ff niet wat je bedoeld maar in mijn handleidingen staat nergens dat je ergens .avi moet zetten ???

je maakt een .vdr aan en die laad je in bij tmpgencoder.
 
Dag Ron,

Ik heb ergens zien staan dat je juist avi ipv vdr als toevoeging er achter moest zetten, maar ik weet dus zo ff niet meer welke site....

Maar ik heb het al opgelost, want ik krijg hem nu wel in virtual dub ingeladen en ik laat hem vervolgens als een avi wegschrijven. Deze nu opnieuw ontstane avi kan ik wel met tmpg encoder bewerken...

Groeten,


Remy
 
He Ron,

Heb de site al weer opgeduikeld waarin wordt geadviseerd om toch avi aan te houden ipv vdr....

http://www.afterdawn.com/guides/archive/divx_with_subtitles_to_vcd.cfm

Vandaar dat ik dus met deze suggestie kwam...
Maar even wat anders, heb het toch nog geprobeerd zoals
jij zei, dus .vdr ervan maken maar dan krijg ik evengoed een melding dat het geen ondersteunde .avi is ???

Rara...


Remy
 
als je de melding krijgt unsupported enz zou ej eens kunnen proberen het avi fiel te decompressen.

decompress zit bij avi2mpeg en is te vinden via http://www.helpmij.nl/leden/tazman
als je daar het avi file inlaad en decompress klikt komt er een file uit met de extensie pcm_avi doe daar het hele ritueel van virtualdub enz subt filter enz nog eens mee.
grote kans dat ie nu wel goed ingeladen wordt door tmpg.
 
Dat had ik al gedaan, sorry dat had ik er nog niet bij vermeld. Maar ik had idd al een _pcm.avi maar ook deze bleef dienst weigeren.
Ik was idd op de hoogte van het .vdr bestand wat virtual dub gebruikt, maar dat werkte dus ook niet.
Toen liep ik dus die optie tegen het lijf zoals aangegeven op die website !! Maar helaas ook geen resultaat.

Maar als ik mijn _pcm.avi nu inlaad in Virtual dub en ik kies vervolgens voor opslaan als AVI dan wordt er wel een herkenbare avi van gemaakt en kan ik hem met tmpg.enc wel omzetten naar PAL-DVD formaat.
Dus eigenlijk ben ik geholpen met mijn vraag.. maar was er ff een misverstand vanwege die tip op die website..


Groeten,


Remy
 
Heb het ff doorgelezen en ze hebben een wat vreemde manier van een film van subt voorzien ??

maar je probleem is opgelost dus ;)
 
Ron,

om de discussie toch enigzins levendig te houden, jij wilt zeggen dat normaal gesproken dus een div3lowmotion- formaat ook gewoon herkend dient te worden door virtualdub of tmpg encoder ??

Of zijn hier andere tools verkrijgbaar voor ?

Remy
 
het zou kunnen helpen als je de divx 3.11 alpha codec installeerd.
zelf heb ik namelijk altijd heel weinig problemen met de manier zoals ik omschijf op mijn site.

de codecs die er bij mij opstaan zijn.

divx 5
divx 3.11 alpha
Xvid
ac3
mpeg2 decoder

met die doe ik eigenlijk alles
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan