Netwerk maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Beste mensen ,
Ik zit met de volgende vraag
Een kennis van mij zit via @home op de kabel.
Nu heeft hij 2 computers naast elkaar staan en zou met de tweede PC ook graag op internet willen.
Daarvoor heeft hij een router aangeschaft en aan mij gevraagd of ik dat even voor hem ( heeft zelf geen enkele ervaring en ik ook niet met router en internet delen ).
Mijn vraag is dus hoe moet ik alles instellen om het draaiende te krijgen.
O.a. hoe moet ik omgaan met de computer namen en de IP adressen.
Kan iemend mij dat even duidelijk en in begrijpelijk nederlands uitleggen.
B.v.d.
Vr.gr B.Kat
 
Sluit de kabel van de modem aan op de WANpoort van de router. In poort 1 en 2 gaat een straight kabel naar de pc's.

In de beschrijving van de router staat hoe je die middels IE kunt benaderen. In de router stel je het cc-12345678-a nummer in van @home en als werkgroep home o.i.d.
 
Beste M@rio,
Is dat alles ?
Heb ik niets verder in te vullen van IP adressen ,Sub-maskernet ,Standaard -gatewway, DHCP server nr. ,Fysiek adres en DNS server ?
Ik heb dit nog nooit gedaan .
Wacht even af voor ik er aan begin.
Vr.gr. B.Kat
 
Dat is eigenlijk alles.

Voor @home is de het cc nummer het belangrijkste.

Verder moet je nog wel even kijken hoe het in de router met de dhcp voor de werkstations staat.

De werkstations (de pc's) dienen een ipadres te krijgen. Je stelt dit in bij de tcp/ip instellingen
 
Beste M@rio,
Ik hoop dat ik een dezer dagen even bij die kennis van mij aan de slag te gaan.
Ik zal jou raad opvolgen en hoop dat het werkt ,anders kom ik er wel op terug.
Tot zover bedankt.
Vr.gr.B.Kat
 
LS,
Inderdaad M@rio het gaat over dezelfde kennis en dezelfde router.
Router merk Sweex.
Maar nu moet ik een computernaam invullen ,maar waar kan ik dat doen?( in de router )
En dan nog een vraag : moet ik altijd bestands en printerdeling aanzetten of is dat niet nodig omdat het in dit geval alleen maar gaat om internet deling.
Vr.gr. B.Kat
 
Het routermenu ken ik niet uit mijn hoofd.

Kijk eens of je ergens een hostname kunt invoeren.

En als je alleen het internet wilt delen hoeft je bestands en printerdelen niet te zetten
 
Besta M@rio,
je laatste bericht gelezen over waar ik de computernaam in kan vullen en heb dat gevonden.
Maar voor het invulveld er onder staat: Mac adres:
Wat moet ik hier invullen soms werkgroep @home ?
Vr.gr B.Kat
 
Macadres hoef je niks in te voeren.

Zoals eerder hoef je voor @home alleen de naam in te geven die je van @home krijgt en eventueel de werkgroep en verder hoef je niks in te voeren
 
Hallo M@rio,
Het is gelukt !!!!!!
Bijna in een keer , er moest naast de PC naam ook een Mac adres ingevuld worden, maar toen werkte het nog niet . Nog een keer overgedaan en toen het Mac adress gecloned en toen werkte alles.
Dit was de eerste keer dat ik dit heb gefikst.
Toch moeilijk om met heel geringe kennis van de Engelse taal 76 pagina's met instruktie's van de router uit te vinden.
Maar gelukkig het werkt en het heeft me vandaag maar hooguit 30 min gekost om het draaiende te krijgen.

Tot een volgende keer dan maar,
Vr.gr. B.Kat:thumb:
 
Goed dat het gelukt is :thumb:

Ik heb zelf @home en van mac-adres klonen bij @home heb ik nog nooit gehoord om het te laten werken
 
Hallo M@rio,
In het menu van de router werd telkens om het Mac adres gevraagd.
De kennis van mij had op zijn aanvraag formulier een Mac adres staan en dat had ik ingevuld en toen werkte het niet. Maar in het menu kon je aanklikken Mac adres klonen en toen ik dat gedaan had werkte alles .
Bij deze router hoefde je de PC's ook geen IP adres te geven,( automatisch ) werd door de router gegeven.
Maar bedankt voor de medewerking, zonder jou aanwijzingen was het vast niet gelukt.
Het valt voor een 60 + ook altijd niet mee om die moeilijke uitdrukkingen in een gebruiks aanwijzing te volgen ( Engels ).
Maar nogmaals dank het is tenminste gelukt.
Vr.gr. B.Kat.
:thumb:
 
Ik Weet het niet meer

mooi dat het allemaal gelukt is

ik weet zoals jullie ook helemaal niets van het aanleggen van een netwerk

ook ik heb te maken met een Sweex router

wil graag internet delen op de ene pc draait win XP

op de andere Win 98

wie zou me a.u.b. stap voor stap uit kunnen leggen

hoe ik dat moet doen
ik snap er geen ene moer van

PLEASE HELP ME
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan