hoe ik het best een LP digitaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

didierwaegemans

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
Berichten
14
Ik zou graag een deel van mijn LP's digitaal willen hebben om ze op CD te zetten. Wat is hiervoor de beste werkwijze en welke software heb ik nodig?
 
reactie

1. neem een platenspeler en uw platen.
1a. als u een platenspeler heeft met versterker sluit dan met behulp van een verloopstekker uw versterker aan op uw pc.
b. sluit uw platenspeler aan op een versterker en die op de pc.
Dit is omdat bij een plaat het geluid vervormd is, omdat anders bij een hele hoge of lage frequentie de naald zou verspringen. Een versterker veranderd dit signaal terug.

Uw versterker moet met een 3,5inch stekkertje(stereojack) aangesloten worden op de line-in van uw geluidskaart.
----------------------------------------------------------------------
nu moet u in het configuratiescherm naar audio opties om ervoor te zorgen dat de line-in niet gedempd is.
--------------------------------------------------------------------
nu neemt u software bv cool edit pro, adobe audition e.d. dit zijn prijzige programma's maar er zijn ook gratis varianten.
---------------------------------------------------------------------
laat nu uw platenspeler spelen en zet cool edit aan. In het scherm staan balkjes waarop u het niveau ziet van opname. Dit mag bijna nooit in het rood komen, maar mag er ook niet te ver onder zitten.
-----------------------------------------------------------------
U kunt er nu voor kiezen om heel uw plaat op te nemen in 1keer of per nummer. Dat is aan u.


veel plezier en als er iets niet werkt dan hoor ik het graag. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan