DVD hoofdstukken met Pinnacle 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

italian49

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2002
Berichten
9
Is er iemand die beklend is met de werking van studio 8 (Pinnacle)

Ik heb een vakantiefilm in stukken geknipt. Dus dag1, dag 2 enz. enz.

Nu wil ik alle die losse stukken op DVD zetten en dan via een menu kunnen benaderen.

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet. de handleiding biedt geen uitkomst.

Bij voorbaat dank
 
Hallo,

Ik werk zelf op de volgende wijze met Pinnacle, serie 7 en 8:
Ik voeg de diverse film in onbewerkte versie toe tot de tijdlijn. Er zijn na afloop geen knippen te zien. Je kunt dit zelfs met opgenomen tvbeelden doen.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om dit ook te doen met reeds bewerkte films.

Een andere optie is om met MY DVD van Sonic voor elk stukje een drukknop aan te maken, waardoor vanaf het opstartmenu van je dvd elke dag apart te benaderen zal zijn.
 
Reactie op het antwoord

Bedankt voor de reactie. Maar ik kom er niet verder mee. Hoekom ik dan vanuit een menu structuur naar de verschillende dagen.

My sonic kan de door Pinnacle gemaakte bestanden niet lezen.

Ik geef hierbij even de directory die gemaakt wordt als Pinnacle een film maakt voor DVD.

video-TS.bup
video_ts.ifo
video_ts.vob (diverse)


Graag nog enige verduidelijking
 
hoodfstuk

hallo

Via gereedschapskist>menukoppelingen kiezen. Daarna wijzigt het zich vanzelf>je kiest een menu en daarna v raagt het programma of hij naar elke scene een hoofdstuk moet maken, waarop je natuurlijk ja antwoord.
Je sleept het menu naar het begin van je film .
Via de dvd toets in je afdspeelscherm (rechtsboven)kun je dan het menu zien en de gemaakte hoofdstukken.
Dit lukt allemaal goed. Op de pc speelt hij alles goed af bij mij; kan elk hoofdtuk kiezen. Maar via mijn dvd-recorder krijg ik maar 8 van de 36 hoofdstukken op de tv. Dat is dus bij mij nog een probleem.
Hopelijk lukt het je zo.
groet
renate
 
hoofdstukken

Maak handmatig 8 hoofstukken op de plaatsen die je zelf wilt, of maak meerde blz. aan.
Voor Italian. Ga in je menubalk naar help en kijk eens bij rondleiding. Je krijgt dan een voorbeeldfilmpje te zien. Ook bij de helpbestanden kun je een oplossing vinden.
Maar inderdaad via gereedschapskist kom je er ook.
Het beste kun je handmatig hoofdstukjes maken. Je kan dan zelf bepalen waar je ze hebben wilt. Bv. dag 1, dag 2. Je leert veel van het voorbeeldfilmpje van fotoshoot.
Je kan ook zelf van een foto of plaatje een menu maken
Als je een bv. een foto voorop plaatst en dan naar gereedscchapskist, menu bewerken gaat, dan kan je een menu maken en zelf knopjes uitkiezen.
zie voorbeeld printscreentje van mij.
 
Laatst bewerkt:
nogmaals printscreentje.

krijg mijn screentje niet geplaatst. Nogmaals proberen.
Is maar 305kb.
 
Ik ben er uit

Iedereen heel hartelijk bedankt voor de reacties. Op een of andere onnozele manier maakte ik het mij zelf veel te moeilijk door allemaal filmpjes te maken. waarschijnlijk omdat ik dit gewend was in My sonic.

In Pinnacle werkt het heel anders en daar ben ik nu achter. Inderdaad beginnen met een menu in te voegen en vervolgens daar alle beginbeelden heenslepen.

Ik heb 12 verschillende fragmeneten en die werken allemaal perfect, terwijl als je dat wilt hij ook gewoon kan doorlopen.

Nogmaals bedankt:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan