Divx + subs op dvd-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breev

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2003
Berichten
245
Hoe krijg ik mijn Divx-film afgespeeld op een stand-alone dvd-speler (het is een engelse film, en ik wil de nederlandse ondertitels (die heb ik .srt en .ssa)).

Mijn dvd-speler speelt Divx, maar bij die ondertitels zit ik dus vast
 
Heb je misschien een KISS dvd speler?

Heeft de ondertitel dezelfde naam als de film en staan ze bijelkaar?
 
het is een sunwood dvd-speler

ja, ze hebben dezelfde naam (dit doe ik namelijk voor op de pc)
 
het makkelijkste is om je ondertitels onder je mpeg file te zetten. is je film nog geen mpeg dan kun je hem samen met je ondertitel omzetten en dan staan je ondertitels als je alles goed hebt gedaan keurig netjes onderin je film tijdens het afspelen
 
Divx is geen mpeg maar Avi, en deze bestanden kun je niet afspelen op je standalone dvd speler. Je zult dus eerst je divx om moeten zetten naar Mpeg.
Het is een te lang verhaal om zo even uit te leggen hoe dat moet, ga maar op onderstaande site kijken daar wordt het stap voor stap allemaal uitgelegd
 
dat is het juist. Onze dvd-speler speelt wel DivX, en ik zou graag de video's zo houden. Met daar een ondertitel onder.
 
Als jouw dvd speler divx kan afspelen dan is het geen dvd speler maar een divx speler, dan moet je gewoon met submux je avi en je srt samenvoegen tot een bestand, maar of dat werkt voor je dvd speler weet ik niet.
Als het wel een gewone dvd speler is dan kan hij geen divx afspelen want een gewone dvd speler speelt geen avi bestanden alleen mpeg bestanden.

Wat voor dvd speler heb je dan precies??? merk en typenummer graag, zal ik voor je uitzoeken wat hij allemaal ondersteund.
 
het is een DivX speler die ook VCD en SVCD speelt. Hij speelt dus alles.

Bij het programma submux begint hij niet met mengen bij de meeste films (of geeft hij de foutmelding 'couldn't open srt file')
 
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden lijkt het er idd op dat jouw speler ook divx afspeelt. Heb je al geprobeert om je subs naast je film op schijf te zetten en dan af te spelen?
 
ja, hij herkent de subtitles als een bestand, maar een bestand dat niet af te spelen is. Ik heb ook al in de menu's van de dvd gezocht naar zo'n optie. Ook heb ik al een film met de ondertitels dezelfde naam gegeven en dan afgespeeld.
 
Hoe heb je ze erbij gezet, als srt of als sub. srt is namelijk voor divx enz... en sub is voor dvd
 
als .srt natuurlijk. Misschien kan ik proberen om ze om te zetten in .sub? Hoe doe je dit ( met welk programmatje)?
 
Ik heb een philips dvdspeler die ook divx afspeelt en ik moest ook ff zoeken hoe ik de ondertiteling eronder kreeg. Als je het cd-tje erin steek (kan anders zijn bij die sunwood)krijg je eerst een soort "tabel" en daar kan je selecteren welk bestand je wil afspelen, ga op de ondertiteling staan druk op de afstandbediening op de subtitle knop(dan komt er normaal ff op het scherm "subtitle on") selecteer dan je divx film en start deze op en dan moet het normaal werken.

Succes:thumb:
 
Firmware

Heej je moet naar de site van je dvd speler gaan daar kan je meestal een firmware update halen die doe je op een cdtje branden ( cdrw is beter) en dan kun je .srt ondertiteling. zo is het bij mijn dvd speler gegaan ik heb een lenco ik ben er heel tevreden mee.


Groetjes mij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan