ondertiteling bij een bin/cue-file?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
633
Ik heb een film die bestaat uit 2x een bin en 2x een cue-file.
Ik weet dat ik die met nero kan branden, maar ik wil er graag ondertiteling bij.
Kan dat en zo ja hoe?
Jolanda
 
dan zul je het mpeg file uit de bin en cue moeten halen met bv isobuster.
en daarna kun je die wel voorzien van subt ja.
 
Is dat erg ingewikkeld, of is het wel te doen voor iemand als ik;)

Jolanda
 
Ik heb isobuster wel, maar weet niet hoe ik dat bestand er uit moet halen hoor.
Kun je me op weg helpen?
Jolanda
 
als je isobuster opent zie je een aantal mappen.
als de film svcd is zal er een mpeg file staan in de map svcd als het een vcd is staat er een file in de map mpegav dit file heeft de extensie DAT die zul je na uitpakken moeten hernoemen naar mpeg.

het uitpakken met iso buster kun je doen door het file aan te klikken en dan rechter muisknop en kiezen voor extract.

het is geen makkelijke klus om er zo subt onder te zetten maar wel te doen.
 
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Super, zoals je iedere keer weer helpt.
Ik ga er mee aan de slag.
Jolanda
 
Als ik kies voor 'extract' krijg ik de volgende foutmelding:
sector 480 kan niet worden gelezen.
fout: 05/64/01
probeer opnieuw/ negeer of stop

Wat moet ik hier mee doen?
Jolanda
 
Geplaatst door JolandaC
Als ik kies voor 'extract' krijg ik de volgende foutmelding:
sector 480 kan niet worden gelezen.
fout: 05/64/01
probeer opnieuw/ negeer of stop

Wat moet ik hier mee doen?
Jolanda

dan is het helaas niet uit te pakken met iso buster.
 
probeer het bestand eens uit te pakken met winiso. dat programma heeft mij nog nooit in de steek gelaten
 
He, bedankt Natascha, het is gelukt met winiso.
Maar nu heb ik dus een -dat-file, wat moet ik hier nu mee doen?

Jolanda
 
Waarschijnlijk heet het dat bestand zo : "AVSEQ01.DAT"
dit kan kloppen als je nu gaat branden met nero open je gewoon videocd maken. links bovenin zie je dan rode mapjes staan met als het goed is de volgende namen:
CDI
EXT
MPEGAV
SEGMENT
VCD
als je nou het dat bestand in de map MPEGAV stopt moet alles goed gaan. Daar staat bij mij namelijk dat Dat bestand in

succes:thumb:
 
Geplaatst door natascha26
Waarschijnlijk heet het dat bestand zo : "AVSEQ01.DAT"
dit kan kloppen als je nu gaat branden met nero open je gewoon videocd maken. links bovenin zie je dan rode mapjes staan met als het goed is de volgende namen:
CDI
EXT
MPEGAV
SEGMENT
VCD
als je nou het dat bestand in de map MPEGAV stopt moet alles goed gaan. Daar staat bij mij namelijk dat Dat bestand in

succes:thumb:

Dat is leuk maar de vraagsteling van jolanda was hoe kan ik Ondertitelen.

@ jolanda,

je kan de extensie DAT wijzigen in mpeg en dan evt de handleiding volgen hoe je een mpeg van ondertitels kan voorzien.
 
Heel leuk maar je kunt de extensie Dat niet zomaar wijzigen naar mpeg. Wat jolanda daar heeft is een image van een dvd of vcd. Dat is geen los mpeg bestand meer, maar dat is een mpeg bestand opgesplitst in meerdere bestanden. Wat ze evt nog kan proberen om in geval van deze films de ondertitel dezelfde naam te geven als de film met extensie sub of srt. en deze dan in de map segment te zetten
 
Geplaatst door natascha26
Heel leuk maar je kunt de extensie Dat niet zomaar wijzigen naar mpeg. Wat jolanda daar heeft is een image van een dvd of vcd. Dat is geen los mpeg bestand meer, maar dat is een mpeg bestand opgesplitst in meerdere bestanden. Wat ze evt nog kan proberen om in geval van deze films de ondertitel dezelfde naam te geven als de film met extensie sub of srt. en deze dan in de map segment te zetten

Je kunt de extensie gewoon wijzigen in mpeg en dan speelt ie gewoon af met media player enz.
ik neem aan dat tmpg hem dan ook leest.

en anders doe je het geheel anders dan speel je het DAT file af met mediaplayer kan gewoon via bestand -> openen -> alle bestanden tonen.
als de film eenmaal speelt ga je naar bestand -> opslaan als en dan heb je een mooi mpeg file.

zelf al verschillende malen gedaan en dat werkt dus
 
O.k. Natascha en Ron, het is tot zover gelukt.
Nu ga ik er verder mee aan de slag.
Ik laat het nog wel horen deze week of het allemaal gelukt is.(weinig tijd, helaas)
Bedankt voor jullie hulp.
Jolanda
 
Nou, ik was zover dat ik het allemaal begreep hoe het moest en het lukte ook zover, maar toen bleek het een fout file te zijn, met alleen maar een hoop gekraak en schel geluid er door heen.
Helaas pindakaas, maar ik heb er wel weer bij geleerd ;)
Groetjes Jolanda
 
Het kan inderdaad wel eens tegen zitten je bent geheel afhankelijk hoe iemand iets gemaakt heeft.

volgende keer beter ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan