Mp3 tags aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indalo

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Berichten
149
Hallo

Ik heb een vraag betreffende het editeren van mp3 tag’s

Ik ben DJ en heb al mijn CD’s omgezet naar mp3 en draai nu via een PC. Nu zou ik graag het item genre en opmerking willen aan passen. In het item genre wil ik de dans die bij het nummer hoort ingeven bv house , disco, wals enz. Om dit te doen zou ik het nummer moeten horen uiteraard om te weten welke dans het is.
Op het moment dat je die tag aanpast mag de mediaplayer echter niet aktief zijn anders krijg ik de melding dat het bestand reeds in gebruik is. Weet er iemand een mp3 tag editor met eigen mp3 player zo dat ik niet iedere keer de mediaplayer van Windows moet openen en sluiten.

Alvast bedankt
 
Maar voor ik begin te zoeken met google zou ik wel graag weten of zulke programma's de mp3 laten beluisteren zonder de media player van windows.Zo als ik al zij op het moment dat een mp3 in de mediaplayer geladen is kan je de tag's niet meer editeren. Je moet dan eerts een ander mp3 openen of de player sluiten

DJ Indalo
 
Maar voor ik begin te zoeken met google zou ik wel graag weten of zulke programma's de mp3 laten beluisteren zonder de media player van windows.

Bedoel je hiermee dat je de mp3 gewoon kunt beluisteren zonder dat de mp3 wordt afgespeeld in WMP?

Dan zou je een andere player moeten zoeken zoals bijvoorbeeld Winamp


Zo als ik al zij op het moment dat een mp3 in de mediaplayer geladen is kan je de tag's niet meer editeren.

Dit is inderdaad niet mogelijk, en er bestaat ook geen progje dat het je wel laat doen, omdat je de mp3 "in gebruik" hebt, en je hem daarom niet kunt aanpassen. Vandaar dat je dus eerst een andere mp3 moet openen of zoals je zelf ook al zei de player af moet sluiten.

Mocht ik het nog niet snappen moet je ff beter uitleggen wat je nu precies wilt...
 
Ik zou winamp gebruiken als ik jou was. Je kunt dan de boel niet aanpassen zolang je nummer draait, maar wel zodra je een ander nummer hebt gestart. dus ik zou zeggen ladd ze daar in en houd pen en papier bij de hand. noteer het onder het luisteren en verander het tijdens het volgende nummer of pas als je alle nummers hebt gehad, verander je alles in een keer
 
Muziekvrienden

Het probleem zit als volgt , ik draai de mp3 met de uiteraard officiële versie van Bpm studio.Ik ben daar reeds bij de importeur van het systeem geweest voor mijn probleem. Als ik namelijk hier in een mp3 tag bewerk hangt het systeem en moet ik alles afsluiten. Ik heb een pentieum 3 met 512 mb geheugen wat mij voldoenden lijkt te zijn.Hierop draait windows XP met servicepack 1 Zij stellen voor om het systeem op windows 98 te laten draaien maar dat wil ik niet.Ik moet dan namelijk mijn hd in fat 32 terug formateren.

Voor mij is het zeer belangrijk dat ik in de tag’s info kan invullen bv over de soort dans en commentaar. Hoe werkt dat nu , ik zou een pm3 willen afspelen en dan gelijk de ID tag van die mp3 aanpassen. Het nummer wat nu speelt is bv een disco nummer dan moet ik dat ook kunnen ingeven in het veld genre ( disco) Als ik dat doe mvia de media player moet ik die iedere keer opstarten en weer afsluiten om dat een geopende mp3 zich niet laat bewerken.

Mijn vraag is nu weet niemand een programma waar mee ik dat wel zou kunen zo als ik het hierboven heb uitgelegd

DJ Indalo
 
Laatst bewerkt:
Dan weet ik ook geen programma meer :confused:, het enige wat je nog kunt doen is gewoon in windows XP op het mp3-bestand rechts klikken > Eigenschappen > Samenvatting > "Geavanceerd". Dan kun je daar de waardes aanpassen, maar zoals ik eerder al zei, wil dit niet tijdens het spelen zelf, omdat het systeem het bestand in gebruik heeft...
 
het tegelijk luisteren en aanpassen gaat met winamp 5 heb ik net uitgetest
 
Bedankt

Natacha

Inderdaad bij de versie 5 van winamp lukt het mijn probleem is opgelost
Bedankt voor je hulp

DJ Indalo
 
Mocht je een mediaplayer fanaat zijn. De mediaplayer houdt nu de filesniet meer vast heb ik ontdekt.
Heb je alle updates binnen?
 
Zo als ik al schreef draai ik de mp3 met Bpm studio. Ik heb echter alleen winamp nodig om de mp3 tags aan te passen.Media player gebruik ik daar niet voor, het opstarten duurt veel te lang

DJ Indalo
 
Indalo,
Nog een ideetje voor je.
Als je 1 keer Mp3ext installeert ben je van alles af.
Heb je een keurige tag en ook zijn de mp3's herkenbaar doordat ze voor iedere bitrate een ander icoontje hebben. Ik gebruik het al jaren en ik ben er zeer tevreden mee. Even rechtsklikken op een map en je kunt achter elkaar wijzigen.
 
Bedankt voor je tip

Elisa

Bedankt voor je tip
Dit is inderdaad een prachtig hulpmiddel om je MP3bitrade te zien.
Groetjes
DJ Indalo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan