Irfanview opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
754
Weet iemand hoe ik Irfanview zodanig kan starten dat ik bij Bestand openen de eerste keer altijd in dezelfde directory terecht kom?

Bedankt voor een oplossing!
 
R klikken op snelkoppeling
Eigenschappen
Beginnen in en hier de map invullen waar je wenst te beginnen.

:cool:
 
Helaas Peter, dat had ik al gedaan maar het werkt niet, althans niet bij mij.
 
Moet toch lukken hoor, zoals Peter Vazed meldt heb ik het ook getest en bij Beginnen in dit gezet: C:\Documents and Settings\geeske\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen, en heus, het werkt!
 
Ik kan daar invullen wat ik wil: Irfanview wil niet doen wat ik wil. Moet er miscchien iets in de configuratie worden aangepast?
 
Geplaatst door Colombe
Ik kan daar invullen wat ik wil: Irfanview wil niet doen wat ik wil. Moet er miscchien iets in de configuratie worden aangepast?

Ging inderdaad een paar keer goed maar nu kijkt 't weer naar m'n laatst geopende mapje...:confused:
 
Ik ben wel een stapje verder, open IrfanView en dan Help. Klik op Index en vervolgens op MRUD's, aldaar kan je één en ander regelen, zoals de lijst wissen met recent geopende directories (MRUD's). Mogelijk kijkt het progje daar steeds naar als je een file opent. Blijft een beetje uitvogelen om te krijgen wat je hebben wil. Verder kan je in Options/Properties ook nog wat regelen bij de Tabbladen Misc.

MRUDs
On the File menu, point the mouse at MRUDs (most recently used directories). A sub-menu appears showing the most recently used directories. Click one, and the Open dialog appears, already in the chosen directory. From there you can open any file in the directory.

The MRUDs list can be erased using a button on the Others 1 tab, located in the Properties box, on the Options menu.
The MRUDs menu can be disabled in Properties->Misc 2 dialog.
 
Ik heb weer van alles geprobeerd maar niets helpt. Iemand nog een suggestie waarom dat bij Irfanview niet lukt?
 
Ik heb de makers van Irfanview gemailed, dit was hun
antwoord:

IrfanView opens always the last used directory.
In menu: file->mruds, you can open 5 last used directories ...



The current IrfanView version is 3.85

Greetings,
Gruesse,
Pozdrav,

Irfan

------------------------------------------------------------------------
Irfan Skiljan, DI, EMail: irfanview@gmx.net
Author of IrfanView, free image viewer for Win9x, WinNT, Win2K and WinXP
On Internet: http://www.irfanview.com
http://irfanview.tuwien.ac.at/

"Homo sum, humani nihil a me alienum puto" =
"I am human, therefore nothing human is strange to me."
------------------------------------------------------------------------
 
Eigenlijk is dat bij mijn Ulead PhotoImpact ook zo, er wordt gekeken naar waar/wat je het laatst hebt geopend/opgeslagen, kennelijk is dat niet in te stellen dat je altijd direkt naar de directory gaat naar keuze.
 
rest ons nu vast te stellen dat het niet lukt.
Toch bedankt Geeske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan