DVD kan niet op 4x schrijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rman

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2001
Berichten
52
Hallo,

Ik heb 5 maanden geleden een NEC ND-1300 aangeschaft en heb inmiddels een collectie van 150 DVD-films gebrand. (tja... filmfanaat, met name klassiekers).

Hiervoor gebruik ik DVD-Shrink (3.0 Beta) om te rippen en NERO 5.5.10.54 om te branden.
Tot nu toe gebruikte ik alleen maar DVD+ (plus) schijven van 2x schrijfsnelheid, met name van That's Write en de laatste tijd ook wel van Fuji van Imation. Tot nu toe nog geen enkele DVD mislukt en prima af te spelen op de losse DVD-speler.

Onlangs heb ik 10 Imation DVD+ 4x schrijven gebruikt en ook het branden op 4x snelheid verliep goed. Nero herkende de 4x direct.
Nu heb ik ook That's Write DVD+ 4x schrijven gekocht en nu geeft Nero aan: "Can only write at 2x instead of 4x because speed of source data is too slow". Vervolgens brandt Nero op 2,4x snelheid. Overigens wel succesvol gebrand (hij is net klaar).

Vraag 1: Waarom brandt Nero niet op 4x snelheid en/of hoe is dit te verhelpen?
Vraag 2: Is het nu 2 x of 2,4 x schrijven? Nero geeft aan dat hij 2,4 x schrijft.

Op de NEC 1300 heb ik firmware 1.06 vanaf het begin. Updates heb ik nooit gedaan, want mijn stelling is: Als iets goed werkt, verbeter het dan niet!

"Schrijf" me jullie antwoord. 1x, 2x, 4x ...
Rman :cool:
 
ik heb zelf wel een update gedaan en hij brand wel met 4 speed .. ook met nero...
 
Opgelost

Hallo,

Probleem is opgelost. Heb net een volgende DVD gebrand, maar nu zonder Speed Measurement aangevinkt in Nero. Mijn vertrouwen in That's Write is volledig hersteld. Had altijd al heel prima ervaringen met de CD's van dit merk.

Nero geeft nu gewoon aan dat hij op 4x brandt. En ja hoor, 13 minuten ... en klaar is de DVD. Scheelt toch bijna de helft van de tijd!

Ik sluit mijn vraag dus af met nog een aanbeveling:

NEC heeft tegenwoordig ook al een 8x DVD-writer (ND-2500). Zag hem al staan voor 119 euro! Gezien mijn ervaringen: DVD + en - writer van NEC gecombineerd met NERO brandwaar is een perfecte combinatie. Voeg daar That's Write media toe en brand maar los ...

Rman :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan