mpg naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

fexion

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2004
Berichten
36
ik heb 2 mpg bestanden op mijn pc elk +/- 750 mb
die ik op dvd wil zetten
ik stuitte toen op deze link
http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/naar-dvd.htm
als ik dan het bestand heb gedeeld kan ik de video source niet aangeven
hij geeft dan de fout file ''C:\brother bear pt.1.m2v'' can not open, or unsupported

wa kan ik eraan doen :confused:

(srry als dit topic al ergens is aangemaakt kheb niet echt de moeite genomen om te zoeken)
 
Heb je de files wel met TMPGENc omgezet neer een MPEG2 bestand (laden van DVD PAL)?
 
Geplaatst door Wim1960
Heb je de files wel met TMPGENc omgezet neer een MPEG2 bestand (laden van DVD PAL)?

nope kun je ff uitleggen hoe je dat doet ?
 
tuurlijk,
ik start tmpgenec op dan krijg ik de project wizard voor mijn neus die ik cancel dan ga ik naar file / mpeg tools
en dan simple de multiplex en
dan browse ik de film brother bear pt1 en dan druk ik op run als het dan klaar is dan druk ik op close
en dan die ik bij het main scherm
bij video source het bestand C:\brother bear pt.1.m2v
en dan geeft hij de fout aan

zou ik op het begin meer dingen in moeten stellen ofzow
en ik moet bij het browsen ook de hele tijd alle files weergeven anders ziet hij het niet
 
Als het goed is moet hij de output file automatisch invullen.

Wat je kan proberen is in het hoofdscherm van TMPGEnc (het scherm dat je krijgt als je de wizard wegklikt) bij videosource en audiosource je originele mpg bestand in te vullen. Bij output kies je voor een nieuwe bestandsnaam. Verolgens klik je op load en kiest daar voor DVD PAL.

Klik nu eens op Run, als het goed is maakt hij nu diret een DVD geschikt bestand aan dat je met DVD author weer om kanzetten.

Als je ergens onderweg een melding krijgt geef zet dat dan in je volgende reactie.
 
als ik het orgineele bestand in de video sourde doe op het hoofdscherm geeft hij de zelfde fout aan
 
Een andere weg, in de hoop dat je virtualDub tot je beschikking hebt. Open virtualDub en laat het originele mpg bestand. Waarschijnlijk opent er een schermpje dat het bestand converteert. Dit duurt hooguit enkele minuten.

Klik in VirtualDub op file en kies voor Start Frame server. Klik Ok en sla het bestand op als vdr bestand. Laat het kleine schermpje (framesever) open staan.

Open TMPGEnc en laat daar het vdr-bestand in video en audio source (even op all files klikken bij het openen).

Klik bij de outputfile op browse en kies onder welke naam je het op wilt slaan (een andere dan het oorspronkelijke mpg bestand). Klik op load en kies voor DVD PAL. Dan wordt het ook weer een DVD Author geschikt bestand. Hopelijk werkt dit wel.......

Eventueel kan je als tussenstap voor SVCD PAL kiezen bij load.
 
Laatst bewerkt:
NB. Vind je het nog leuk, films branden????

Overigens helemaal vergeten: Welkom op helpmij.nl
 
Laatst bewerkt:
als ik de file met virtualdub open zegt ie
no video frames found in mpeg file
 
Ik vermoed dat er dan toch iets mis is met je bestanden. Kan je het mpg bestand wel afspelen in Windows media Player.

Eventueel zou je ook nog een codec kunnen missen. Dit kan je zien met Gspot. Ook dit is te downloaden anaf de genoemde site (onder downloads).

Anders moeten we even wachten op bijvoorbeeld Tazman, hij weet hier heel veel van. Van hem is de site.
 
Laatst bewerkt:
NIET FLAUW BEDOELT!!!! Je hebt duidelijk niet veel ervaring,... als je virtualdub niet kent, dan moet het MEGA simpel gehouden worden. Met SUPER DVD CREATOR 5.05 of met CUCUSOFT AVI/MPEG to DVD converter 4.0 wordt dat met 1 knop voor je gedaan. Gebruik GOOGLE of KAZAA en je kunt ze vinden.
 
Geplaatst door DrWho
NIET FLAUW BEDOELT!!!! Je hebt duidelijk niet veel ervaring,... als je virtualdub niet kent, dan moet het MEGA simpel gehouden worden. Met SUPER DVD CREATOR 5.05 of met CUCUSOFT AVI/MPEG to DVD converter 4.0 wordt dat met 1 knop voor je gedaan. Gebruik GOOGLE of KAZAA en je kunt ze vinden.

and we have a winner :confused:
tuurlijk heb ik geen ervaring ikheb me vandaag aangemeldt :eek:

marja ik zal nog even naar de dingen kijken die jullie hebben gevraagt en als dat niet lukt wachten op tazman

het mpg bestand kan ik afspelen met windows media player
heeft het mischien hnut om het mpg bestand over te zetten naar avi?
 
Je hebt hoogst waarschijnlijk een mpeg 2 plugin nodig die samenwerkt met tmpgencoder.
er is er 1 te vinden op www.dvdrhelp.com

ik zal morgen nog eens goed lezen en als ik het weet een antwoord geven.
net thuis uit me werk na 14 uur werken dus nu ff geen pc meer just mail check.
 
lol dan hoor ik het morgen wel
ik zet even een copy van de bestanden om naar avi duurt wel ff duz klaat de computer maar ff met rust



hier dit gaf gspot weer:
sreenshot Gspot
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan