tussen pc en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
1.975
Hoi,

Al vaker heb ik internet gedeeld in een netwerk tussen twee pc's. geen problemen mee. Nu staan we op het punt van aanschaf van een laptop en is er een optie voor een:

TrueMobileTM 1300 Wireless PCCARD card 802.11 b/g

Als we dit nemen hoe komt het netwerk/ internet delen er dan fysiek uit te zien? Kwa bekabeling dus ed
Het (kabel) internet komt nu via een netwerkkaart de pc in en ik wil dus vandaar uit naar de laptop. bijvoorkeur dus draadloos met deze kaart?

tips/suggesties welkom

tanx !
 
Dan dien je in de pc ook een draadloze netwerkkaart te zetten
 
maw dan heb je al een draadloos netwerkje? Enig id wat die kosten

tanx
 
Hoi Harmen.......

ff een vraagje.......... Wordt er op dit moment al het internet gedeeld?

Als je die laptop erbij wilt doen, zul je toch naar een netwerkswitch moeten gaan uitkijken.
Als je dat draadloos wilt doen, is het een optie om een switch te nemen die voor een gedeelte al draadloos is.
Voor meer info kun je eens bij http://www.google.nl de zoekopdracht DRAADLOOS INTERNETTEN opgeven........ zal vast wel wat opleveren.........

Groetjes
 
Geplaatst door harmen__666
maw dan heb je al een draadloos netwerkje? Enig id wat die kosten

tanx

Je kan het net zo duur maken als je zelf wil.

Kijk eens rond bij je in de buurt
 
Geplaatst door Heftrucker
Hoi Harmen.......

ff een vraagje.......... Wordt er op dit moment al het internet gedeeld?

Als je die laptop erbij wilt doen, zul je toch naar een netwerkswitch moeten gaan uitkijken.
Als je dat draadloos wilt doen, is het een optie om een switch te nemen die voor een gedeelte al draadloos is.
Voor meer info kun je eens bij http://www.google.nl de zoekopdracht DRAADLOOS INTERNETTEN opgeven........ zal vast wel wat opleveren.........

Groetjes

Ook zonder een netwerkswitch kun je met 2 pc's het internetdelen
 
Hoi Mario

Ik vroeg ook of ie de laptop ERBIJ wou doen......... in dat geval zou ie toch een switch moeten aanschaffen om met 3 aansluitingen op het internet te kunnen?
 
Kan nergens uit het verhaal opmaken dat het dan om 3 pc's gaat.

Wel lees ik dat Harmen wel vaker internetdelen voor 2 pc's heeft geinstalleerd en dat hij het nu thuis met zijn pc en laptop wil doen maar dan draadloos
 
Ik kon dat er ook niet op uitmaken, maar dacht ff verder........... Vandaar de vraag of internet al gedeeld werd.....

Voor het geval ie er 3 of meer op het netwerk wilde hebben........:D

Beter teveel info in dit geval dan te weinig, dacht ik zo........Hahahahahaha
 
Hier wordt het internet gedeeld met 4 computers en zonder switch of router.
 
Hoi Harmen.........

Hoe heb je dat geflikt dan?

Ik meende dat het onverstandig was om meer dan 2 netwerkkaarten in 1 PC te plaatsen i.v.m. conflictproblemen...............
Tevens meende ik ook dat je je internetverbinding niet kan doorlussen van PC naar PC.............

Ben nu wel schieuwnierig hoe je dat dan hebt opgebouwd...................Leer ik immers ook weer wat bij.......
 
Zeg maar gewoon Wim.

Gewoon met crosscable's aan elkaar knopen, enige nadeel is dat je afhankelijk bent bij de laatste of de rest aanstaat. Nu staan ze alle vier in één kamer dus ze gaan meestal gelijk aan.

Ik zou het zelf nu ook waarschijnlijk anders doen, maar dit draaide al in de tijd dat routers e.d. nog niet in de mode waren. Het draait goed, dus ik laat het lekker draaien.

De enige beperking qua doorgeven is volgens mij dat de pc met de verbinding naar het internet het maar aan één pc kan doorgeven.
 
Leuke discussie hoor.

Als Wim !!! een 4poort modem heeft kan ie daar prima internet op delen.

Ik heb inmiddels geen netwerk meer maar wil het gaan doen met laptoppie erbij.

Je kan toch een netwerk maken tussen 4 pc's en dan het internet delen...........
 
Nooit geweten dat dat mogelijk is! Betekend dat dat je gewoon draatjes aan elkaar hebt geknoopt of dat je in iedere PC 2 netwerkkaarten hebt zitten?

Ik denk dat het in dit geval slimmer is om 1 PC te gaan gebruiken als server, daarna een Switch met de mogelijkheid voor draadloze verbinding te plaatsen, en daar met straight kabels de rest van je netwerk aan te pluggen! Scheeld je misschien een hoop netwerkkaarten als je in iedere PC er 2 hebt zitten!

Ander voordeel is misschien dat de snelheid van een aantal PC's hoger wordt op internet............
 
Ze hebben allemaal (3 van de 4) twee netwerkkaarten. Over snelheid niets te klagen.
 
Sorry Wim, ik had je naam over het hoofd gezien!!!!!!!

Maar idd, met een 4 poorts modem kun je met 4 PC's internet op!

En voor Harmen, zet 1 PC op als server en sluit de 2e netwerkkaart aan op een switch! Ben je niet afhankelijk of er nog meer pc's aan moeten staan!

Heb hier thuis een netwerkje met 4 PC's waarvan 1 mijn internet deelt en een 8 poorts switch daarachter dus ik kan er zo nog 4 bijpluggen!

Om een netwerkje daar met intern bestanden delen is er een wizzardje voor gamaakt door Billy
 
misschien willen de heren nog even mee denken.

We hebben inmiddels de laptop aangeschaft.

Het netwerk werkt beide pc zien elkaar en delen lukt ook. no problemo. Ik heb tegenwoordig Xp en voorheen deed ik het met 2000 en ADSL nu heb ik kabel.

als volgt ingesteld

pc1
192.168.0.10
255.255.255.0

pc2
192.168.0.11
255.255.255.0
192.168.0.1 (dit zou dan de netwerkkaart moeten zijn waar mee het modem verbonden is, maar als ik die dit ip adres toewijs dan ligt internet plat)

dns op pc2
195.96.96.97
195.96.96.33

Is er iemand die de juiste config voor me heeft want met adsl ging het toch wat eenvoudiger.

tanx
 
Hoi Harmen.......... Waarom heb je de IP adressen zelf toegewezen?

Zet de netwerkkaart die op de modem gaat op IP-ADRES AUTOMATISCH VERKRIJGEN

Daarna de WIZZARD Internet verbinding uitvoeren en daarna de wizzard netwerk maken uitvoeren.

Als je dit hebt gedaan voer je op de 2e PC ook de wizzard netwerk uit!

Zet wel ff van te voren alle IP adressen op AUTOMATISCH, XP wijst het zelf toe voor het netwerk.

Je netwerkkaart van INTERNET die aangesloten is op het modem krijgt hem weer toegewezen van je provider.

Succes!
 
Bedankt voor je reactie,

Ik heb dit gedaan zoals je omschrijft, alleen word er dan een ip toegewezen aan de netwerkkaart van het modem maar dan werkt vervolgens internet niet meer.(192.168.0.1 krijgt ie)

Daarom ben ik het handmatig gaan doen. dit zou heel simpel moeten zijn. Blijkbaar werkt het bij kabel net ff anders als bij adsl.

Even ervan uitgaande dat de wizard niet werkt. welke ip adressen en gateway's moet ik opgeven. Dus waar ga ik in mijn vorige berichtje de mist in.

als gateway op de laptop heb ik ook het ip adres gebruikt dat word gegeven in de inbel verbinding. Ben er dus niet zeker van welk ip adres dit is.
 
Het is lukt dmv ipconfig /all kwam ik er achter dat ik vermoedelijk de verkeerde dns gebruikte. Heb dit aangepast en als gateway de host werkt het eigenlijk toch hetzelfde als bij dsl. De wizard van xp werkt in mijn geval voor geen meter dus.

Toch bedankt voor het meedenken !!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan