muziek van cd naar DVD branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Berichten
280
Hallo helpers,
Ik wil graag muziek van cd naar DVD overzetten en dacht dit met Nero te kunnen doen. Maar als ik de optie DVD aanklik kan ik er alleen MP3 bestanden van maken. Hier heb ik niets aan omdat ik een home cinema gebeuren heb waarvan de dvd speler geen MP3 kan lezen.
Is er iemand die weet hoe ik dit misschien op een andere manier kan doen?
Alvast mijn dank,
Margriet
 
Ik snap niet helemaal wat je wil. Je wilt muziek op een DVD zetten? De bron is een CD, waarom brandt je dan niet gewoon op een CDR? DVD is veel duurder en je gebruikt heel veel ruimte niet.
 
Ik wil muziek op dvd branden omdat er op dvd veel meer nummers kunnen. Ik heb al veel cdr's gebrand maar wil dit nu graag op DVD
 
Dan zou ik eerst alle bestanden op de harde schijf opslaan en niet de CD-rom als bron gebruiken, anders moet je telkens CD's wisselen en dat werkt niet.

Ik weet ook niet of een DVD als audiomedia geaccepteerd wordt, dit zou je moeten uitproberen.

In mijn ogen moet je wel een Audio-CD maken, maar dan de DVD-brander gebruiken. Een audio-cd heeft namelijk een specifieke indeling.
 
ik heb muziek op de harde schijf staan en daar wilde ik het mee proberen. Ik heb in mijn pc ook een dvd brander zitten. Maar als ik in Nero op DVD klik dan geeft jij alleen de optie's MP3, WMA of AAC.
En dat moet nu juist niet omdat de dvd speler van het home cinema systeem geen MP3 kan lezen.
 
Dat begreep ik al. Je moet in Nero ook een Audio-CD maken en die data op een DVD branden.
 
Misschien vind je me (of ben ik gewoon) wel dom, maar dit snap ik niet helemaal. Als ik een audio cd maak en die op DVD brandt dan maak ik toch geen gebruik van de ruimte op de DVD? Op een cd kunnen zo'n 25 nummers maar op een DVD toch veel meer?
Je snapt al dat ik er weinig verstand van heb, dus zou je zo aardig willen zijn om me alsjeblieft zo duidelijk mogelijk uit te willen leggen wat ik moet doen?
Mijn dank is in ieder geval groot.
Margriet
 
Je maakt in wezen een audio-CD die je brandt op een DVD. Doordat daar veel meer op past kun je dus veel meer nummers branden. Je maakt als het ware gebruik van de layout van een audio-cd om veel nummers te kunnen branden op een DVD. Dit is nodig omdat je een audio-cd een specifieke opbouw heeft.

Nogmaals, ik betwijfel of het maken van een audio-dvd op deze manier kan.
 
Ik ga het in ieder geval proberen, je weet maar nooit!!
Toch heel erg bedankt voor het meedenken, Groeten
Margriet
 
Ook ik denk dat het niet mogelijk is om je audio op een dvd te zetten, deze is namelijk geproduceerd voor videobestanden. Hoogstwaarschijnlijk ook al gebruik je de audio cd manier dat nero dan toch gaat zeggen dat je niet voldoende ruimte hebt omdat nero in dit geval waarschijnlijk niet verder gaat dan de 700 mb.
ik wens je succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan