geen beeld/geluid met omzetten van avi film

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnsteen

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
Berichten
11
hierbij wil ik vragen hoe het komt dat ik geen beeld en geluid heb na het omzetten van een avi film, de film is als je hem afspeelt via windows media player 1 uur en 29 minuten
ik heb de film omgezet met het programma tempgencoder plus en het programma tempgenc dvd author ,en heb de instructies gelezen op de site van "spreek je moerstaal ",hij doet dit allemaal zonder dat er maar ook ergens een fout word aangekondigd .
de film word ook geen anderhalf uur maar 48 minuten
het prgramma tempgenc dvd author zet ook netjes allemaal vob files in je map die je selecteert en schrijft ze zonder probleem weg via nero, maar helaas geen beeld en geen geluid en de film is zeker voor de helft ingekort heb de dvd op twee verschillende dvd spelers geprobeert af te spelen en de dvd spelers ziet de dvd wel
de dvds zijn een sony dav550s en een goedkoop merk de provider
 
1: had je avi bestand wel beeld en geluid???

2: had je wel je vinkje bij system (audio+video) staan?

3: laad je avi eens in virtualdub als er een belangrijke fout in zit zoals bv het missen van een index dan zal virtualdub dit repareren.

4: heb je de juiste templates gebruikt? (alle templates voor tempgenc zitten in de bijlage)
 

Bijlagen

  • template.rar
    30,4 KB · Weergaven: 25
ja de avi had beeld en geluid heb de film helemaal zitten kijken op de pc maar we wilden hem op dvd hebben
ja ik heb het vinkje aan staan bij audio en video
en heb de template dvd pal.mcf geselecteerd
virtualdub is toch het programma voor je geluid om te zetten van 48000hz naar 44100 hz zodat je het kan horen via de dvdspeler dit heb volgens mij niks te maken met het beeld volgens mij maar kan dit mis hebben
 
virtualdub kijkt tijdens het openen van je file of alles in orde is. of je indexen aanwezig zijn en of je soundstream juist is.
dat hij geen beeld en geluid geeft is dat al als je hem gaat kijken op je pc of is dat pas na het branden als je hem op je dvd gaat kijken?
 
als hij hem heeft omgezet dan is die daarna niet meer op de pc te zien en met branden is die dan ook niet meer te kijken op de dvd
 
Dus hij is na het omzetten op je pc al niet meer te bekijken???
dan doe je hoogst waarschijnlijk toch iets niet goed tijdens het omzetten, kijk eens op onderstaande site daar heb ik het in fases uitgelegd met foto's, misschien heb je er iets aan
 
ik zal niet zal niet zeggend dat ik perfect bent maar heb met behulp van de intrukties van je moerstaal site precies gedaan wat ik moest doen en dat diverse keren.
heb de file ook geprobeerd om er een vcd van te maken met tempgencoder de file word dan ongeveer 4.3 gb groot ik kan me ergens nog herrineren dat je dit weer kan comprimeren zodat je hem in tweeen kan snijden voor op twee cd's te zetten dit wordt niet besproken in de intsrukties van deze site
wel wordt er over gesproken als je hem heb omgezet maar dan is die te groot om te snijden dan heb je ongeveer 4 cd;s nodig
oke heb geprobeer om op je site te komen maar hij blijft zeggen dat die de site niet kan vinden
 
Niemand is perfect en iedereen maakt fouten. Soms is er iets fout gegaan en zul je waarschijnlijk nooit achterhalen wat die fout is geweest. ik zal niet zeggen dat je iets fout hebt gedaan maar ja het blijven computers.
probeer de volgende link eens ik kon ook via die andere weg niet op mijn site komen
http://www.freewebs.com/natascha/
 
oke deze site werkt wel
staat hiernu ook bij hoe je hem omzet voor de dvd
 
het omzetten naar dvd gaat in principe hetzelfde als naar vcd, allen zul je dan voor de template van dvd moeten kiezen en niet voor die van vcd.

succes ermee
 
oke iniedergeval bedankt maar naar dvd omzettenis niet helemaal het zelfde, je heb er nog een ander programma bij nodig om hem om te zetten
maar iniedergeval bedankt
 
oke de tempgen dvd author heb je nodig om er een dvdtje van te maken dit programma maakt de video.ts map aan en de daarbijbehoorde vob files die een dvd nodig heb
 
oke wim dan weet ik wat voor er een geluid opstaat en dan ?
kan het niet toevallig liggen aan een - of een + dvdtje
ik heb een + dvdtje gebruikt
 
Soms is het geluid ac3, dan moet je ander stappen ondernemen om het mee te geven met TMPGEnc.

Bij het vullen van het videobestand vult normaal gesproken TMPGEnc ook het audiobestand. Als er sprake is van ac3 geluid (afkomstig van dolby surround) dan laat TMPGEnc de audio leeg. Als je hier overheen kijkt, dan zet ie de film om zonder geluid.
 
oke wim ik heb intussen gspot er over heen gehaald en hij vertelt me dat eigenlijk er niks mis mee is met deze file de audio is mpeg 3layer mp3
maar iedereen heeft het nu over het geluid maar ik heb ook geen beeld en hij maakt de film ook de helft kleiner hij is orgineel 1uur en 29 minuten als ik hem heb omgezet is die nog maar 48 minuten
en als ik er een vcd er van maakt dan wordt de file ongeveer 4 gb dit kan je dan wel splitsen maar dan heb je ongeveer 4 cd.s nodig ,ik kan me herrineren dat je hier een programmaatje voor had om dit weer te comprimeren
de orginel file is 699 mb en de stream/file format is een avi file
 
Heb je in de bestanden die je met TMPGEnc aanmaakt nog wel beeld en geluid (degene met een mpg extensie)?
 
nee dan heb ik ook al geen beeld en of geluid meer dit omdat de file eigenlijk dan veels te groot is wat ik al zei de film duurt 1 uur en 29 minuten als die hem heb omgezet duurt die ineens 3 uur en 10 minuten dit is dan wel omgezet naar een vcd ,een dvd verkort die weer naar 48 minuten
hij maakt ook maar een file aan met tempgenc plus en dit is dan inderdaad een mpeg file
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan