aansluiten videospeler op pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ik heb een gewone videospeler "Panasonic NV SD-436".
Deze heb ik, met de Computer Idee 02/04 in de hand, aangesloten.
Zie de foto in de bijlage: bij de dikke rode pijl heb ik de videokabel met een verloopstukje dat bij de pc geleverd was, aangesloten op de videokaart, de ATI Radeon 9500pro.

Als ik nu het programma Windows Movie Maker opstart, krijg ik de mededeling dat er geen apparaat gevonden wordt.

Ik heb de pc al opnieuw aangesloten terwijl de videospeler aan stond.
Wat moet ik dan nog meer doen?

En 2e: heb ik het zo wel goed aangesloten?
(Er zit echter bij de dunne rode pijl ook een aansluitpunt waarin de kabel zelf ook past. Heb die natuurlijk ook geprobeerd, maar geeft ook geen resultaat.)
videoprobleem.JPG
 
Laatst bewerkt:
zover ik kan zien heb je het apperaat goed aangesloten, maar movie maker kan geen videovastleg apperaat vinden. maar ik neem aan dat het een invoer apperaat moet zijn wat hij moet vinden. heb je je videorecorder al laten zoeken door je wizard nieuwe hardware toevoegen, misschien dat dat iets uitmaakt
 
die kaart ken ik niet maar heb je wel een video in
of alleen maar video out
voor video op pc aan te sluiten heb je video in nodig
 
Er staat helaas niets bij de aansluitpunten van de videokaart. Ook in het boekje kan ik er niets over vinden. Is allemaal in het Engels en ze hebben het wel alleen maar over output. Dus zal er wel niet op zitten.

Bij dat kleine aansluitpunt staat S/PDF.
Is dat dan input? of waar is dat dan voor?

Of moet ik dat apart aanschaffen, en wat moet ik dan hebben?

edit:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/66//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=Benelux

ik heb hier al eens gekeken, maar hoe weet ik nou welke / wat ik moet hebben???
Ik kan het bij div beschrijvingen niet vinden...
(Weet je ook of het misschien iets met DVI moet zijn???)
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik je goed, je wilt een video opnemen vanaf de speler naar je pc??
Bij mijn weten heeft de 9500 pro geen video ingang, alleen 2 uitgangen. Als je videobeelden wilt opnemen zul je gebruik moeten maken van een capturekaart of firewire.

Spdf=een digitale audio uitgang
 
JA, inderdaad. Ik heb een flink aantal videobanden met filmpjes van de kinderen, die gaan "plakken"en dus wil ik ze op DVD's zetten. Heb er speciaal een DVDbrander voor gekocht, maar ik krijg de videospeler niet "gezien" op de pc.

Dat het een uitgang is, is me inmiddels duidelijk geworden. Maar deze vraag blijft:
Geplaatst door marianneke
edit:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/66//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=Benelux

ik heb hier al eens gekeken, maar hoe weet ik nou welke / wat ik moet hebben???
Ik kan het bij div beschrijvingen niet vinden...
(Weet je ook of het misschien iets met DVI moet zijn???)

Als ik die prijzen zie, loopt dat erg ver uiteen.
Mijn videokaart voldoet prima, tv kijken via de pc doe ik niet en een afstandsbediening hoef ik dus ook niet. Maar er worden zo veel termen genoemd die me niks zeggen. Kun je/kunnen jullie niet aangeven wat ik nou wèl zou moeten aanschaffen? Welke dus?
 
Laatst bewerkt:
ik zou gewoon naar een goeie computerzaak gaan en daar goed uitleggen wat jouw bedoeling is en hoeveel je wilt uitgeven voor zo'n kaart dan kunnen hun je heel goed vertellen welke kaart voor jouw het beste geschikt is
 
Geplaatst door maestro12
Als je videobeelden wilt opnemen zul je gebruik moeten maken van een capturekaart of firewire.

Ik zit eea nogmaals door te lezen en heb daarom nòg een vraag: op mijn pc zit wel een firewire aansluiting. Daar weet ik ook niet van wat ik daarmee moet. Begrijp ik nou uit jouw woorden dat ik daar de videospeler ook op kan aansluiten? Heb ik daar dan enkel een kabeltje voor nodig?
 
Ligt er wel aan welke uitgangen je videorecorder heeft

IEEE 1394
(FireWire.)
Lijkt in sommige opzichten veel op USB. Er kunnen meerdere randapparaten (63 in totaal) op telefoonachtige connectoren worden aangesloten zonder dat de kast van de pc open hoeft en er lastige configuratieproblemen opduiken. De overdrachtsnelheid van de huidige FireWire-standaard (1997) ligt echter veel hoger dan bij USB: 400 Mbits per seconde. Dat is nog steeds langzamer dan PCI (dat binnenkort overdrachtsnelheden van meer dan 1 Gigabit per seconde aan kan), maar ruim voldoende om snelle randapparatuur aan te sluiten. De verwachting is echter dat latere FireWire-implementaties ook deze hogere snelheden met gemak kunnen verwerken. Een bijzondere eigenschap van FireWire is dat men gebruik maakt van isynchrone overdracht. Dat betekent in de praktijk dat de opgegeven overdrachtsnelheid van 400 Mbyte steeds gegarandeerd is. Deze eigenschap maakt FireWire bij uitstek geschikt voor allerlei real-time applicaties zoals video, waarbij beeld en geluid perfect gesynchroniseerd dienen te worden.




Bron
 
videorec

misschien maak je gebruik van een analoog toestel:rolleyes:
 
Ik heb inmiddels de Pinnacle Stereo aangeschaft. Heb eea ook al aangesloten.
Had problemen om met de bijgeleverde software films op te nemen. Heb wel support gekregen, maar nu gebruik ik Ulead Video Studio en Movie Factory.

Het valt nog niet mee allemaal. Mede omdat het allemaal in het Engels is, en er toch wel veel precies juist ingesteld moet worden. Daarmee ga ik wel naar een nieuw topic, want mijn eerste vtaag hier is dus inmiddels opgelost!
Bedankt weer voor jullie meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan