muziek op een dvd branden??

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick1003

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Berichten
367
hoe kan ik mp3 van mijn pc op een dvd branden, kan het wel branden zodat mijn pc het afleest, maar als ik hem dan in de losse dvd onder de tv stop dan kan deze hem niet lezen, weet iemand hoe ik hem weg moet schrijven zodat deze hem ook kan lezen, ik brand met nero 6.

groetjes Patrick.
 
Ten eerste hoe brand jij hem precies, want een mp3 cd maak je door je mp3tjes weg te schrijven als data, dus door het aanmaken van een datacd
 
heb hem als date weggeschreven maar als ik iets als data wegschrijf maakt niet uit wat dan leest hij hem al helemaal niet, bv films enzo maar als ik hem als een video cd brand wel, dus dat probleem is uit de wereld, alleen de muziek is een probleem, muziek op dvd branden...dus data werkt niet, dan kun je nog een dvd als mp3 wegschrijven dat lukt ook niet, is het misschien iets van iso wegschrijven of zo??
 
domme vraag van mijn kant;

Vreet je DVD wel mp3 en data DVD ?
 
maar stel dat hij dat niet kan lezen, is er dan geen andere optie om mp3 toch op een dvd wegteschrijven.
 
zeker wel!

Je kunt van een mp3 mpeg/avi bestanden maken.
Deze brand je dan als normale 'video' DVD weg.
Je krijgt dan allemaal 'filmpjes' die zwart beeld hebben, maar wel audio.

grtz Guido
 
maar volgens mij als ik dus een mpeg dvd pak en dan mp3 erinsleep zegt hij dat hij het bestandsformaat niet kent?? of doe ik dan iets verkeerd.

dus bij nero selecteer ik dvd branden dan kan ik bestanden invoegen, mp3 bestanden in dit geval, maar dan geeft hij aan dat hij dat bestand formaat niet kent.
 
je vergeet een stapje helaas.

Je moet eerst van de mp3 een videobestand maken (Avi of Mpeg2) Deze herkent Nero wel namelijk.

dit kan oa met Rad Video tools (Bink and Smacker)

http://www.radgametools.com/bnkdown.htm
 
Laatst bewerkt:
patrick1003

Als je iets gaat uitproberen kan je het ook doen met mp4 (AAC)

De mp3 kan je omzetten met dBpowerAMP naar mp4.
zelf heb ik het nooit gedaan maar je kan het proberen.


groetjes speedtouch
 
ben zover gekomen dat ik output file avi heb gekozen,vervolgens een vinkje bij convert video gezet, en een vinkje bij convert audio, nu moet ik op convert drukken,maar die optie kan ik niet aanvinken, de optie blijft grijs in plaats van zwart wat kan ik hier nog aan doen.
 
vaag,

heb ik nooit gehad. heb je wel een bestand geselecteert en een naam eraan gehangen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan