Analoge video capturen: geluid niet synchroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Berichten
91
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik heb een capturekaart, een Canopus ADVC-1394. Dat is een kaart die een DV aansluiting heeft én een analoge S/composite ingang heeft (+audio). Waneer een analoge bron wordt aangsloten (in mijn geval een S-VHS recorder) zet de kaart dit hardwarematig om naar DV en poept het als DV de PC in.

Het capturen vanaf mijn DV camera gaat goed (hierbij wordt er niets omgezet). Echter, bij het capturen van analoge video loopt het geluid een fractie achter bij het beeld. Dit is zéér storend, omdat ik vooral muziekvideo's wil digitaliseren. Bij een drummer kun je dan al heel duidelijk de a-synchroniteit zien. Niet acceptabel....

Mijn vraag is of iemand een dergelijk probleem wel 'ns bij de hand heeft gehad en wat er eventueel aan te doen is. Heb al het Canopus forum afgezocht, maar niet een dergelijk probleem kunnen vinden.

Het maakt trouwens niet uit waarmee ik capture (o.a. Premiere 6.5), overal hetzelfde verschil. De kaart gebruikt verder geen obscure drivers, Windows XP ziet de kaart gewoon als een DV-device, ook als de analoge bron is aangesloten (er komt toch DV binnen).

Ik gebruik XP met SP1, P4 2,8 800FSB, 1 G RAM, 2x120 GB HDD (video op aparte schijf)

Iedere hulp is welkom!!
Gr,
Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan