ICS en DNS

Status
Niet open voor verdere reacties.

hackerfrans

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Berichten
1.051
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Via een crosskabel zijn twee pc's (win98se) aan elkaar verbonden. Via ICS wil ik de internetverbinding delen.
Met DHCP krijgen beide host en client een IP-adres toegewezen. Met ping commando's zijn beide pc's vai hun IP-adres te bereiken, niet via netwerkomgeving/internet explorer. Er wordt echter geen DNS geleverd aan de client (de pc-namen pingen werkt niet), waardoor internetdelen en het netwerk niet willen werken. Van welke TCP/IP verbinding (ICS/ netw adapter thuis/gedeeld) moet ik DNS inschakelen en met welke gegevens om dit voor elkaar te kijgen?
 
Windows 98 heeft geen ingebouwde DNS server. Het programma dat het delen van internet verzorgt, zorgt ook voor een soort van DNS afhandeling voor internet.
 
Ik heb toch het idee dat dit niet goed werkt, aangezien via computernamen niet binnen het netwerk kan worden gewerkt, maar wel met ip-adressen.
 
Het is gelukt. Op beide systemen DNS ingeschakeld van de netwerkkaart en een naam opgegeven. Vervolgens de rechten aangepast in de firewall en nu werkt het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan