tv op harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
1.300
ben al drie weken bezig om in mn pc een tv kaart aan de praat te krijgen maar lukt me niet, wel balen want dan kan ik nl tv opnemen op mn harde schijf en dat bedien ik allemaal via mn pc met een afstandsbediening,


Ben zelf a-technisch. Deze vraag kreeg ik van iemand door. Weten jullie wat hij niet goed doet?

Mochten jullie nog meer info willen, laat maarweten.
Vind het zelf vrij summier.


Joanne
 
Gaat het om een driverprobleem? (dus uitroepteken of vraagteken in apparaatbeheer)

Welke windowsversie? Welke tv kaart?

Wat lukt er precies niet?

Foutmelding? Welke?

Dit is belangrijke info om te weten:)

Was inderdaad vrij summier:D
 
Laatst bewerkt:
Heb je vraag doorgespeeld. Nog niks gehoord.
We wachten maar af.

Thx

J.
 
Komptie dan..

Voor mij is het adacadabra..

:8-0:

Groetjes,
J.
==============================
nou komt ie dan:
machine is een Compaq Evo D310 met Windows XP met SP1
geluidskaart is Audigy 2 ZS
videokaart is Asus 9600XT TVD (VIVO)

en de TV kaart die ik niet aan de gang kan krijgen een Pinnacle PCTV Stereo (met SAA713x chipset!)

Heb dus geen ontvangst van een kanaal. Het volgende reeds geprobeerd:

laatste drivers geinstalleerd TV kaart, 5.8, videokaart, 4.2, directx hotfix voor 9b
tevens andere drivers voor chipset geprobeerd
ander PCI slot (TV kaart mag niet direct naast AGP slot)
extra versterker voor coax kabel
andere coax kabel
TV aan de kabel geplaatst en die doet het gewoon
TV kaart in een andere PC gedaan (W2k) en doet het dan gewoon
groundbreaker geplaatst tussen coax kabel om aardlus te voorkomen
pc geaard
andere dan PCTV vision TV applicaties gebruikt zoals DScaler en ChrisTV maar die hebben hetzelfde probleem

geen van de dingen helpt, ik kan gewoon geen channels ontvangen of tunen. mogelijke oorzaken:

-signaal op coax kabel, heb gevraagd in audio speciaal zaak maar die zeggen dat kwaliteit van kabel slecht kan zijn maar dat je dan altijd wat moet kunnen zien, wel ik zie uitsluitend sneeuw of ee vorm ervan
-compatibiliteit met mn videokaart, daar zit tevens video-in op voor capturing, wellicht dat dat niet lekker samenwerkt

alhoewel er met het afdraaien met de testprogramma's van Pinnacle alles goed gaat en de hardware verder goed functioneert....

kweet het dus niet meer.
========================
 
Heb het zo doorgelezen en het lijkt erop dat ze inderdaad alles geprobeerd hebben. Ze hebben veel meer geprobeerd dan dat ik er van weet.:)

Ik wilde inderdaad ook Dscaler adviseren om te kijken of het daarmee wel lukt, maar in het verhaal staat dat dat hetzelfde probleem geeft. (dus programma installeren, bij sources je tvkaart aanklikken, dan channels setup en de kanalen opzoeken. Zelf heb ik Dutch Casema Cable Den Haag gekozen en heb een goed beeld).

Het kan inderdaad zijn dat het conflicten geeft met de videokaart.

Ik hoop dat iemand anders iets herkent uit het verhaal.
 
iemand anders..

Hallo Tanja,

Ik hoop dat die expert op de proppen komt :D

We wachten maar weer af.
Thx voor de moeite en meedenken.

J.
 
Ik ben bang dat het toch zo'n gecompliceerd probleem is dat je echt moet zien, en moeilijk hiervandaan kan oplossen:(

Maar toch succes!:)
 
pc<->tv

Het is gelukt, mocht er zelfs een demo van bewonderen. Zelfs vanuit de auto is er een en ander te regelen. Vraag me niet naar de technische know-how, het ziet er iig gelikt uit.

J.
 
Re: Komptie dan..

Geplaatst door joanne
Voor mij is het adacadabra..

:8-0:

Groetjes,
J.
==============================
nou komt ie dan:
machine is een Compaq Evo D310 met Windows XP met SP1
geluidskaart is Audigy 2 ZS
videokaart is Asus 9600XT TVD (VIVO)

en de TV kaart die ik niet aan de gang kan krijgen een Pinnacle PCTV Stereo (met SAA713x chipset!)

Heb dus geen ontvangst van een kanaal. Het volgende reeds geprobeerd:

laatste drivers geinstalleerd TV kaart, 5.8, videokaart, 4.2, directx hotfix voor 9b
tevens andere drivers voor chipset geprobeerd
ander PCI slot (TV kaart mag niet direct naast AGP slot)
extra versterker voor coax kabel
andere coax kabel
TV aan de kabel geplaatst en die doet het gewoon
TV kaart in een andere PC gedaan (W2k) en doet het dan gewoon
groundbreaker geplaatst tussen coax kabel om aardlus te voorkomen
pc geaard
andere dan PCTV vision TV applicaties gebruikt zoals DScaler en ChrisTV maar die hebben hetzelfde probleem

geen van de dingen helpt, ik kan gewoon geen channels ontvangen of tunen. mogelijke oorzaken:

-signaal op coax kabel, heb gevraagd in audio speciaal zaak maar die zeggen dat kwaliteit van kabel slecht kan zijn maar dat je dan altijd wat moet kunnen zien, wel ik zie uitsluitend sneeuw of ee vorm ervan
-compatibiliteit met mn videokaart, daar zit tevens video-in op voor capturing, wellicht dat dat niet lekker samenwerkt

alhoewel er met het afdraaien met de testprogramma's van Pinnacle alles goed gaat en de hardware verder goed functioneert....

kweet het dus niet meer.
========================


Doe eens control ALT Delete , en kijk of je bij active taken een programma ziet draaien dat server.exe heet, indien ja die uitschakelen , en wat ik je ook aanraad is via www.microsoft.com de Actuele Direct X 9.0b te instaleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan