Fatsoenlijke lijnen in Photoshop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Elke keer als ik een ronde of vreemde vorm wil tekenen in photoshop, ga ik de mist in. Als ik bijvoorbeeld met de path functie een rare vorm teken, en die vervolgens "stroke""met pencil 1px zwart...of brush 1px zwart... is het resultaat niet wat ik wil. Ik wil gewoon een zwarte strakke lijn, en niet eentje die er zo uitzien

test.jpg


Het blauwe stuk heb ik met een pencil stroke gedaan, en de grijze met een brush stroke..

je ziet dat alleen de aller rechtse verticale lijn er normaal uit ziet.
Maar ik wil dus dat alles er zo strak uitzie.. HOe krijg je dat voor elkaar in photoshop cs?

Thanks...
 
Hallo,

Ik weet helaas geen antwoord op je vraag, maar volgens mij valt het helemaal niet meer op als je de lijnen dezelfde kleur geeft als de inhoud of als je de lijnen wat dikker maakt.

Vriendelijke groet,
Timothy de Vries
 
liever niet nee...

ah, weet ik veel misschien ben ik wel te critisch
 
Maar volgens mij is er zo niets aan te doen, je zegt dat de lijnen maar 1 pixel breed zijn en die hoekjes die je erin ziet zijn volgens mij ook maar 1 pixel breed.

Volgens mij is de enige optie om de lijn 2 of 3 pixels dik te maken, probeer dat anders eens een keer. Misschien ziet het er beter uit dan dat je verwacht.

Suc6,
Timothy
 
"Tekenen" kun je het beste in Illustrator doen.

In Photoshop is tekenen veel moeilijker en kan ikje niet echt met je vraag helpen.
 
eitje, maak gewoon met de selectie-tool een rechthoek en geef deze met alt+backspace de gewenste kleur (de voorgrondkleur word dan gebruikt) hef dan de selectie op met ctrl+D. Druk dan op ctrl+T en maak de rechthoek wat kleiner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan