TMPG... wat gaat er fout ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Een vraag over TMPGenc, die Ron vast wel zal weten op te lossen.
Ik heb het wel eens keer gehad over het feit dat een omgecodeerde dvd half beeld gaf op mijn standalone
dvd-speler. Nu zat ik laatst het bestand wat ik toendertijd op dvd heb gebrand ook al zo was !

Nu had ik de orginele AVI nog van deze film en daarin was er niks aan de hand. Nu heb ik zelf het vermoeden dat dit aan TMPGenc ligt en dat er mogelijk iets is mis gegaan met de DVD template instellingen.
En de film is gecodeerd met de instelling ES (video+audio) is dit mogelijk ook een verkeerde instelling ??

Dus Ron, of Natascha ?? leef jullie uit !!!
Of andere helpmij-ers natuurlijk.. :)

Groeten,


Remy
 
de instelling moet staan op Systeem video+audio daar moet je goed opletten na kiezen van de template.
in principe zou als je voor de juiste template kiest er niks fout kunnen gaan met het beeld MITS de avi ook goed is.
 
Ron,

Nog ff een vraag over de wizard waarin de template wordt aangegeven voor DVD - Pal.
Deze staat standaard op CBR Linear PCM Audio, is dit goed, of moet dit een andere bijv. VBR instelling zijn ?


Groeten,


Remy
 
ik laat hem zelf altijd zo staan zoals tmpg hem aangeeft.
 
Idd zorg dat hij op systeem video+audio staat en laat dan in principe alles staan zoals tempgenc dat zet. alleen aan het einde van de wizard kun je de resolutie aanpassen zet deze dan op de hoogste want die staat standaard op de kleinste en dat is niet goed. je kunt ook eens in de opties kijken of hij wel op 4:3 staat want dat is volledig beeld en 16:9 is half beeld of op 1:1 vga dit is ook volledig beeld
 
Het ligt denk ik grotendeels aan de kwaliteit van de Avi's
Heb ik gemerkt. Dus kom je met TMPG op een gegeven moment niet tot een beter resultaat als het origineel idd al van mindere kwaliteit is.

Evengoed bedankt allen voor het meedenken...



Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan