Welke bitrate heeft een WMA?

Status
Niet open voor verdere reacties.
WMA is het Windows formaat van MP3. De bitrate staat niet vast. Dit kan dus bijv. 24 kb p/s zijn, maar ook 1400 kb p/s. Een goede bitrate is 192 of 128 kb p/s.

Groeten,

Philip
 
kan ik daar op één of andere mannier achter komen?

Een bitrate van 192 is precies wat ik wil, maar lager wil ik zeer zeker niet.
 
Vaak word het aangegeven in de details of in de bestandsnaam. wma heeft dikwijls een iets mindere bitrate nodig dan mp3 om dezelfde kwalititeit te krijgen.
 
kan ik daar op één of andere mannier achter komen?

Ik doe het meestal met dBpowerAMP, hiermee kan je zelf de bit rate aanpassen.

Stel je download een wma, deze heeft meestal een bit rate van 80, deze kan je met dBpowerAMP een rate geven van bvb 192.

Let wel hoe hoger de bit rate des te meer mb, een wma met 192 bit rate is gelijk of groter dan een mp3.


groetjes speedtouch
 
Geplaatst door speedtouch

Stel je download een wma, deze heeft meestal een bit rate van 80, deze kan je met dBpowerAMP een rate geven van bvb 192.

Maar waarom zou je dit doen? De kwaliteit word er niets beter op namelijk, alleen de file groter. Als je de kwaliteit beter wilt hebben, zul je een betere bitrate moeten vinden ergens of vanaf het origineel rippen.
 
Het is ook maar een voorbeeld :) waarbij je zelf de bit rate kan instellen.


groetjes speedtouch
 
Ik wil alles in een normale mp3 i.v.m. dat somige programma's WMA niet aankunnen.

Een bitrate van 192 wil ik graag vanwege de kwaliteit die nog goed is, daaronder ga je het echt merken dat het slechter wordt.

Welk programma kan ik het beste gebruiken om de WMA om te zetten?

Ik dacht dat Easy CD-DA extractor dat wel aan kan, maar dat moet ik nog proberen.

Welke bitrate bij een WMA is vergelijkbaar met een birate van 192 van een MP3?
 
Miranda je kan het beste met dBpowerAMP werken, het is gratis en de kwaliteit is prima + hij is snel.

Een wma van 80 bit rate kan je vergelijken met mp3 192 bit rate.

Als je met dBpowerAMP van wma naar mp3 gaat neemt hij standaard een bit rate van 192.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan