Ulead Video Studio 7: dvd niet afgesloten???

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ik heb zojuist 2 dvd's van videofilms gebrand. De eerste kan de standalone DVD + de pc=dvdspeler lezen.
De 2e niet...

Ik heb het vermoeden dat de dvd niet is gesloten.
Geeft nl als ik met Nero een dvd-video wil maken om hem te kunnen sluiten, en ik wil dus een kort filmpje toevoegen om dat te bereiken, de melding dat de schijf niet leeg is.

Als ik Ulead vs opstart en een stukje wil toevoegen, en ik stop de betreffende dvd er in, dat de vrije ruimte 400Mb is. Maar als ik het stukje wil toevoegen wil ie alleen een lege dvd accepteren.

Dus: om niet die DVD kwijt te zijn, en dus vooral al dat werk, wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Tevens de vraag of er ergens een NEDERLANDSTALIGE gebruiksaanwijzing is te vinden? Met die Engelse kom ik er niet uit.
 
Je dvd is wel degelijk afgesloten want anders zou je brandprogramma hem gewoon accepteren.
Waarschijnlijk heb je tijdens de te nemen stappen in nero voor je iets kunt branden iets fout gedaan of iets vergeten waardoor het niet goed op het cdtje terecht is gekomen.
Probeer het eens opnieuw
 
Ja, daar ben ik juist mee bezig.
Ik gebruik nu het andere meegeleverde brandprogramma: Ulead Movie Maker.
Zit niet zo veel franje aan, maar doet wel datgene wat ik wil.

Inmiddels ben ik er achter hoe ik hoofdstukken maak, en hoe ik de kwaliteit instel.
(vraagje: Fair = 4000kbps = 120 min per dvd, Good = 6000kbps = 90 min per dvd. Welke zouden jullie nemen? Ik koos voor 4000kbps)

Nou wil ik gaan branden maar doet het volgende zich voor:
op C: Ulead programma geinstalleerd.
Op F: mijn documenten, waarin het programma zelf ook wat mappen heeft gezet.
G: een extra harde schijf die ik alleen voor dit videobewerken gebruik. En waar nu een kleine 20Gb ruimte op is.

zie op de screendump wat er aan de hand is:

ruimtegebrek.JPG


Waar kan ik wijzigen de plaats waar ie zijn ruimte moet zoek, voor tijdelijke bestanden neem ik aan? Ik heb de map die het prog aanmaakt in Mijn documenten al verplaatst naar de G-schijf, maar dan geeft ie in bovengenoemd venster aan bij beshikbara ruimte: 0 kb!!!
 
Ik ben al een heel eind. Krijg steeds beter door welke instellingen ik moet hebben.
Heb intussen geexperimenteerd, maar blijf met 2 vragen zitten:

Werk met Music Maker om defilm voor DVD te monteren. Heb de verschillende stukjes ingevoegd.
v bij create menu
v bij first clip at first video
klik op Add/Edit chapter.
NEXT.
Dan krijg ik onderstaand scherm
Hierin staan dus ..tig thumbnails omdat ie voor èlk stukje ingevoegde film een apart hoofdstuk maakt. Dat zijn er bijna 60. LASTIG, dat wil ik niet. Zoek nu een optie om zèlf +- 6 hoofdstukken aan te maken. Heb al alles aan en uit gezet maar hij blijft hiermee komen.
Hoe kan ik dat doen?

De rest is me allemaal duidelijk. Wie helpt me nu verder?
Ik wil zo graag verder...

chapters.JPG


2e vraag: ik heb van één apart fragment een svcd op cd-rom gezet. Op de pc waar ik hem heb gerand kan ik hem afspelen. Maar niet op een andere pc en niet op onze laptop.
Krijg onderstaande melding. Wat kan er aan de hand zijn?
(overigens op de pc zie je de film niet op volle schermgrootte, rondom zwarte rand van 5 cm, ook jammer!)
fout%20film.JPG
 
Het ziet ernaar uit dat je op die andere pc en op je laptop geen plugin hebt geinstalleerd om mpeg2 aftespelen. zou zeggen probeer het eens
 
Kun je ook zeggen hoe ik dat doe, waar ik die kan vinden?
pc: w-98
laptop: XP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan