VHS --> PC = zwart/wit beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

DN

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2001
Berichten
801
lieve mensen, help !!!
mijn Videorecorder (scart uitgang) op een Pinnacle DC10 Plus kaart (S-video) aangesloten. Als ik videoband ga afspelen, krijg ik in Pinnacle Studio 8 zwart/wit beeld.

Ook als ik videorecorder op een Pinnacle TV kaart op dezelfde manier aansluit = zwart/wit beeld.

wie weet een oplossing

(als ik videorecorder via antene-kabel op de TV kaart aansluit, krijg ik kleurbeeld alleen is kwaliteit wat minder)
 
Ondersteunt die videorecorder wel s-video?
 
hoe kom ik daar achter? ik had die bekende verloop-stukje die je in scart uitgang er in moet steken gebruikt. op die verloop-stukje aan andere kant komt S-video, audio en Video uitgang plugje er uit.
als ik aansluiting via Video plug doen, heb ik wel kleuren beeld en geluid.
 
Meestal staat het er wel op, een tijd geleden had ik een videorecorder zonder s-video en toen had ik op een s-video-ingang van de TV ook zwartwit, op een gewone ingang wel gewoon kleur. Ik weet niet zeker of het probleem hieraan ligt, maar gezien deze ervaring lijkt het mij niet onlogisch.
 
mijn videorecorder heb geen S-video poort, wel 2x scart, kan best dat S-video niet ondersteunt wordt. in gebruiks-boekje van de VCR kan ik niets vinden... maar ja, op deze manier (scart-koppelstuk-AV) werkt wel, alleen dacht ik dat ik met S-video betere resultaat zou kunnen krijgen...

bedankt voor de reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan