jpe

Status
Niet open voor verdere reacties.

archi026

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
583
hoi

Als ik foto's van mijn camera afhaal naar mijn pc doet ie dat in jpe als ik dan opslaan als kies kan ik alleen kiezen voor jpeg en staat tussen haakjes de extensies jpe,jpg,jpeg,jfif.
Gaat dit dan lukken als ik brand in nero want de eerste keer bij de fotozaak kwam ik met jpe en kreeg ik ze weer terug.
In nero gewoon als data branden neem ik aan?:(
 
als ik dan opslaan als kies, kan ik alleen kiezen voor jpeg en staat tussen haakjes de extensies jpe,jpg,jpeg,jfif.


Misschien dat ik et verkeerd begrijp, maar als je kan opslaan als JPG, is dat toch voldoende?
 
ja dat probeer ik
Maar jpg staat tussen haakjes en jpeg staat ervoor dus snap ik het niet helemaal.
Kan dus niet alleen jpg aan klikken
 
Maar is jpeg dan hetzelfde als JPG omdat als ik naar de fotozaak ga zeggen ze hij staat als jpe .
Maar hij geeft aan dat het een jpeg afbeelding is.
 
Ik begrijp hieruit dat ik de hele map in 1 keer kan hernoemen.
Kan jij me in jip en janneke taal uitleggen hoe.
Want ik ben maar een leek:eek:
 
heb alle bestandjes(foto's) handmatig hernoemd met die batch weet ik niet hoe dat moet.
Maar nu zijn ze nummer.jpg.jpe
Nu weet ik het ook niet meer want in de map staan ze als jpg en hou de muis erop en geeft ie aan jpeg afbeelding.
Maar als ik ze wil branden zie ik die dubbele extensie en dan zal je zien gaat het weer fout bij die foto centrale:(
 
JPG is hetzelfde als JPEG. De fotocentrale moet hiermee overweg kunnen.

Als je een foto opslaat, geef die foto dan een naam met de jpg-extensie erachter.

Voorbeeld:

Bestandsnaam wordt: foto1.jpg of foto1.jpeg. (dus wat cursief staat, tik je zo in)

Is de foto dan wel een jpg/jpeg-formaat?
 
het probleem is denk ik de optie 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen'

- Open een map (bij c:\map)
- Klik in de balk op "Extra"
- Mapopties...
- Tabblad "Weergave"
en dan daar het hokje uitvinken:
'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen'
- dan klik je op OK


P.S.
dat met die batch-script kun je denk ik niet zo veel.
(daar worden de jpe'tjes van de jpg's gescheiden)

maar goed, wat je dan wel nodig hebt is een "renamer"
bijv: http://www.1-4a.com/rename/download.htm
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan