internet delen lukt me maar steeds niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Generaal

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
Berichten
54
Ik worstel al een tijdje met het volgende probleem
Een netwerk met 3 PC´s
XP machine met printer gedeeld en 2 Win 98SE computers.
Netwerk is draaiend (via switch en patch kabels). Printen vanaf de win98 op de XP lukt ook goed.
Het probleem is en blijft internet delen.
Op geen enkele manier krijg ik dat aan de praat. Ik maak verbinding (ISDN) vanaf de XP machine.
Ik heb al geprobeerd met automatische en handmatig ingestelde IP adressen en met en zonder Gateway (IP adres van de XP op de WIN98 ingevuld).
Wat ik nog niet gedaan heb is een Proxyserver installeren, maar volgens allerlei deskundigen moet dit zonder kunnen. O ja, ik heb uiteraard ook de ICS wizard gebruikt.
Wat er nog wel eens gebeurt is dat er bij opstarten van IExplorer op de Win98, er op de XP machine wel wordt ingebeld, zodra ik op de client Iexplorer opstart. Vervolgens zegt het programma dat er geen verbinding is en er komt ook niets binnen.
Wat te doen.
Alle handleidingen gaan tegenwoordig uit van ADSL dus daar kom ik niet verder mee.
Het moet mijns inziens iets met de instellingen te maken hebben, maar aangezien je die bij Windows op 10 plaatsen moet instellen (overzicht is daardoor gewoon onmogelijk) zie ik door de bomen het bos niet meer.

help help... wie helpt een gefrustreerde computeraar?

Martin
 
Heb je bij je client in IE ingesteld "nooit een verbinding kiezen"?
 
client verbinfing

Geplaatst door Wim1960
Heb je bij je client in IE ingesteld "nooit een verbinding kiezen"?

Dat staat wel geselecteerd, maar deze instelling is niet actief (grijs) daar er op de client geen modem o.i.d. geselecteerd staat, maar: maakt verbinding via LAN

:confused: :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan