EncSpot en MP3Test spreken elkaar tegen, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
725
EncSpot en MP3Test spreken elkaar tegen, wat nu?

EncSpot ziet geen fouten, maar MP3Test wel.

EncSpot zegt no last bad frame, maar MP3Test zegt bij alle mp3s op die cd 0,01% Errors.

Wie moet ik nou geloven?
 
Heb je problemen met afspelen?

Ja of nee, dan heb je je antwoord.
 
hallo,

Nee, maar ik bewerk altijd mijn mp3s i.v.m. dat alles even hard moet klinken, dus de pieken op 0 db.

Er zijn zeer slechte coderingen, zoals die van Xing. Er zijn ook gewoon slecht gecodeerde mp3s, die probeer ik er tussen uit te halen, maar als twee programma's die dat zouden moeten kunnen elkaar gaan tegen spreken begrijp ik het niet helemaal meer.
 
Geplaatst door Mirandaonline
EncSpot en MP3Test spreken elkaar tegen, wat nu?

EncSpot ziet geen fouten, maar MP3Test wel.

EncSpot zegt no last bad frame, maar MP3Test zegt bij alle mp3s op die cd 0,01% Errors.

Wie moet ik nou geloven?

Hallo,

En wat "zegt " je gehoor? Ik vraag me nl. af of 0,01% errors wel hoorbaar is.
Ik haal al mijn mp3 's door winlame heen, en zowel encspot als mp3 test vinden dan geen "fouten" meer.

groetjes leon
 
Hoi taeser,

Ik heb hier ook WinLame ingebruik, maar jij hebt daar nooit problemen mee gehad?
 
Laatst bewerkt:
En worden MP3s met een Xing codering ook beter? (beide op bitrate van 192 natuurlijk)
 
Wat voor problemen zouden er dan moeten zijn?
Bedoel je de werking van het progje zelf of dat je er mp3 door haalt en dat deze in mp3 test en encspot nog steeds slecht zijn?

groetjes leon
 
Geplaatst door Mirandaonline
En worden MP3s met een Xing codering ook beter? (beide op bitrate van 192 natuurlijk)

Als er in een Xing codering fouten zitten en je haalt deze door winlame dan is hij bij mij althans foutloos.

Ik weet niet of hij er hoorbaar beter van wordt, want ik heb nog geen vergelijkingstest gedaan.

leon
 
Ik heb het programma Easy CD-DA extractor draaien en als ik een slecht MP3tje er door heen haal komt die er ook goed uit, maar volgens mij kan dat programma niet de codering verbeteren wat volgens de test programma's wel gebeurd.

Ik heb in WinLame helaas nog geen funtie normaliseren kunnen vinden. (0 db)
 
easycd-da extractor ken ik niet.
In winlame zit geen normaliseren inderdaad. Maar dit kan met mp3 gain, of met nero.

groetjes leon
 
easy cd-da extractor is in mijn ogen een heerlijk programma, maar dat is mijn meening.

Je kan het dacht ik uit proberen.

Nero gebruik ik alleen voor het branden.
 
Mirandaonline,

Bad last sectors is wel heeel iets anders dan die 0,1 errors die mp3 test opgeeft.
Beiden progjes doen verschillende dingen.
Encspot kijkt naar de kwaliteit van de encoder en geeft daarbij een idee over het goed afmaken van de song.

Mp3test laat de errors zien. Ik heb geleerd dat je maar beter Mp3 test kunt geloven. Vaak start zo'n mp3 niet op en dan zit je met je cd.
Als je, net zoals ik, eerst WinLame gebruikt en vervolgens controleert met Mp3test dan blijven sommige errors nog bestaan. Gooi die dan maar gerust weg.
Die Encspot encoder heeft dus niet zo veel zin meer na het gebruik van WinLame want dan weet je toch wel dat je Lame 3.9x hebt. Toch is het zinvol omdat je het eind kunt controleren.
 
Ok, tnx

Dan bewaar ik beide programma's, ik heb nu diverse testen kunnen uitvoeren en dit was één van de laatste probleempjes. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan