HI8 naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
346
Hallo,

Ik heb een Compaq presario 2500 met dvd-brander en software sonic dvd. Nu wil ik een film van mijn handycam Sony HI8 CCD-TRV65 op dvd gaan branden.
Is dit mogelijk en wat heb ik nodig..... (vrije ruimte op harde schijf/snelheid/snoeren/wat voor soort dvd etc.) Ik heb alleen een snoer erbij geleverd gekregen waarmee ik de camcorder via scart of via de drie gekleurde stekkertjes kan verbinden met video of tv. Nu denk ik dat ik een "s-video kabel" moet kopen daar er op mijn laptop een s-In/uitgang zit. Wie weet of dit juist is en of ik nog bepaalde drivers of software moet downloaden.



Thanks
Kaj
 
Niet aan beginnen!!Ik heb een poging gedaan en het is waardeloos.Ik had van pineacle de dazzler 80 gebruikt,deze zou geen verlies hebben zeiden ze.Nou het was huilen met de pet op zo slecht.Het beeld was slecht (blokjes erin) geluid liep niet synchroon,alles ging stotteren.Nu werd mijn aangeraden op een andere te nemen,kost maar 261€(nou voor 8€ meer heb ik een dvd recorder gezien)Daar heb je meer aan.
Ik heb nu een intel celeron 2.4 ghz+512 ddr.Dit zou te traag zijn zeiden ze,terwijl op de verpakking wel wat anders staat.Met bijna een antieke machine zou het nog moeten lukken,volgens hun.
 
Een Celeron is niet zo snel/krachtig.

Ik heb het ook gedaan, ik heb een Terratec TV-kaartje met S-videoingang. Ik ben zeer tevreden met het resultaat.

het probleem dat het geluid niet synchroon loopt heb ik eenvoudig opgelost door geen compressie te gebruiken tijdens het capturen, een flinke schijf (met NTFS indeling) is dus wel noodzaak. Zodra je compressie gebruikt is het vaak prut.
 
Ik heb een 80 gig schijf en als ntfs indeling en zover ik weet heb ik geen compressie gebruikt.Ik zie dat jij een tv-kaart gebruikt heb,volgens de verkoper zou dat helemaal bagger zijn.Ik denk dat ik dan helemaal geen beeld had gehad.
 
Verkopers roepen datgeen wat hun het beste uitkomt voor de broekzak.

Ik kijk TV en capture video's en dit gaat allemaal zeer goed.
 
Is het bij jou net zo scherp dan,als van een video van tv opnemen?Want ik heb van hi8 naar tv haarscherp beeld.Maar met die troep die ik erin had leek het wel beeld van een webcam.
 
Ik heb echt haarscherp beeld. Ik heb zelfs VHS banden gecaptured waarop 8mm film op gezet was. Via tooltjes kun je beeldruis enz. verwijderen.
 
Als ik dit zo lees denk ik dat ik maar gewoon naar mijn fotoboertje op de hoek ga en de film op dvd laat zetten door de profs.....?????
 
Ik heb, om precies te zijn, de Terratec Cinergy 400. Ik capture via Virtualdub en bewerk met van alles, TMPG-encoder gebruik ik om van het capturebestand (AVI) een MPG bestand, geschikt voor DVD's, te maken.

Dit doe ik op een PIV 2.4Ghz met 1 GB geheugen. Ik heb 200GB schijfruimte tot mijn beschikking.
 
Als ik het bovenstaande goed begrijp is(buiten een snelle processor en genoeg geheugen) een kabeltje alleen niet genoeg om rechtstreeks van de camcorder op dvd te branden ?? De videotape is toch een digitaal bestand en zou toch zo op een dvdtje kunnen. Wat versta je onder capture??? En de laatste vraag...is die "s-kabel het juiste verbindingsmiddel tussen pc en cam?
 
Die s-kabel is een goede verbinding, vergeet niet dat het geluid via een andere kabel gaat.

Als ik van een digitale camera wil overzetten (dus niet capturen) dan gebruik ik de firewire of USB2.0 aansluiting.

Capturen is het digitaliseren van videobestanden.
 
Tiborv , welke kabel kan ik dan gebruiken voor geluid ??
 
Geen idee, ik ken je aansluitingen niet. Ik gebruik een 3.5 jack (koptelefoon aansluiting) aan de ene kant die in de geluidskaart gaat, de andere kant heeft 2 cinch (tulpplug) stekkers die in de videorecorder gaan.
 
Ik wil het toch gaan proberen met deze kaart die jij aangeeft.Maar nu wil ik toch wel ff weten,wat ik nu het beste kan doen.Ik wil dus van een hi8 zonder te bewerken op een dvd zetten,hoe kan ik nu het beste te werk gaan hiermee.
Ik wilde het eerst niet gaan doen meer,maar ik zag net weer beelden van de geboorte van de kleine en de video doet het ook niet meer,dus het begin toch de kriebelen om het met deze terra kaart te gaan doen.
Dus als je me het wilt uitleggen,zodat ik alles haarscherp erop krijg,dan ben ik je héééél dankbaar.
 
Het is op zich niet moeilijk hoor. Je sluit de camera aan via een video en een audiokabel aan op de tv/capturekaart.

Via een captureprogramma (Virtual dub) zet je de film op de harde schijf. Zorg voor een grote harde schijf met NTFS (alleen onder Windows 2000/XP) NTFS is een bestandsysteem die grote bestanden aankan.

Via bewerkingsprogramma's als TMPG-encoder enzovoorts kun je het bestand omzetten naar een voor DVD geschikt formaat. Via een DVD-authorprogramma (TMPG Author) kun je de DVD in elkaar zetten.

Zie http://wintips.filmt.nl voor meer info
 
80GB is toch wel het minimum, gezien het prijsverschil zou ik snel een 120GB schijf kiezen. Beter mee verlegen dan om verlegen..
 
Geplaatst door Tiborv
80GB is toch wel het minimum, gezien het prijsverschil zou ik snel een 120GB schijf kiezen. Beter mee verlegen dan om verlegen..

Ja ok maar om hoeveel minuten praat je dan?Toen ik met die andere bezig was kon ik met 15 gig aardig overweg,anders moet ik 65 gig vrij maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan