Audio op dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, ik heb hier wat mp3 bestanden die ik als audio bestanden op een DVD weg wil schrijven, is dat mogelijk en hoe doe ik dat??
Ik heb het al met Nero geprobeerd, maar daar lukt het mijn niet om een audio dvd te branden.
Iemand enig idee hoe het wel kan??

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
Dit vroeg ik mij laatst ook af. Heb alleen geen antwoord aangezien ik er nooit naar heb gevraagd. ;)

Maar komt Nero met een melding dan? Nero6?
 
Dit is een keer eerder gevraagd. Ik heb het daarna een paar keer geprobeerd (met een rewriteable) maar volgens mij lukt het niet.

Je zult moeten uitgaan van een audio-CD. Dit is echt nodig in verband met het formaat dat gebrand gaat worden.

In Nero kun je op geen enkele manier instellen dat het op een DVD moet worden gebrand.

Toch proberen leidt tot de volgende foutmelding:

attachment.php
 

Bijlagen

  • cannot.jpg
    cannot.jpg
    16 KB · Weergaven: 1.603
Is et niet alleen Nero dat er moeilijk over doet? Of geldt deze beperking voor de meeste brand-progjes?
 
Ik denk alle. Een audio-CD is een standaard.
 
Dit heb ik inderdaad ook allemaal ondervonden, het kan dus zeker nog niet om een audio DVD te maken:confused: jammer hoor.
 
Ik denk ook niet dat het gaat lukken, ik heb hier een echte audio-dvd en die speelt absoluut niet op m'n gewone cd-speler. Alleen mijn dvd-speler pikt het sind ik een upgrade heb uitgevoerd.
 
Geplaatst door erbicom
Ik denk ook niet dat het gaat lukken, ik heb hier een echte audio-dvd en die speelt absoluut niet op m'n gewone cd-speler. Alleen mijn dvd-speler pikt het sind ik een upgrade heb uitgevoerd.

Dat is logisch, aangezien een dvd er technisch gezien er ook heel anders uitziet en werkt dan een normale cd.
 
Maar hoe kom je dan aan een echte audio dvd??
En bij mij moet hij juist afspelen in een stand alone dvd speler.
Maar dan moet ik eerst een audio cd zien te branden.
 
B]Dat is logisch, aangezien een dvd er technisch gezien er ook heel anders uitziet en werkt dan een normale cd.[/B]

Was ook alleen maar om te verduidelijken :)

Zeg, is het dan niet mogelijk om de muziek om te zetten naar Mpeg2 en dan op dvd of cd te branden? Krijg je een video-dvd of svcd met audio, maar dan met zwart beeld. Of is dat te kort door de bocht?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door erbicom
B]Dat is logisch, aangezien een dvd er technisch gezien er ook heel anders uitziet en werkt dan een normale cd.

Was ook alleen maar om te verduidelijken :)

Zeg, is het dan niet mogelijk om de muziek om te zetten naar Mpeg2 en dan op dvd te branden? Krijg je een video-dvd of svcd, maar dan met zwart beeld. Of is dat te kort door de bocht? [/B]

Mjah, dan zou je in principe net zo goed MP3 gebruiken.
 
Een op een DVD gebrandde mp3 is niet af te spelen op een stand alone dvd speler helaas:(
 
enige manier om audio op een DVD te fikken is de audio om te zetten naar mpeg 2 of AVI. Je krijgt dan filmbestanden zonder video. (dus zwart beeld :D).

Met een programma als Nero Vision Express kun je een DVD maken van deze AVI of MPEG bestanden.

lees hierboven hoe je een AVI van een MP3 maakt.

grtz Guido.

Veel makkelijker is het om een mik-mak-meuk DVD speler te kopen die mp3 vreet (€50,-).
 
Geplaatst door Tiborv
Op die van mij wel :p

Ja, ik snap niet waarom dat niet zo kunnen. Een dvd-speler die MP3 kan lezen, leest deze dan ook op zowel dvd als cd lijkt me.
 
onderstaande gevonden ergens in de duistere gangen van het web :p
-----------------------------
1) audio-DVD <-> SUPER-CD
De simpelste, mits je speler MP3 aankan *, is deze:
- Start in je brandprogramma een DVD-ROM(ISO) sessie met standaard instellingen
- Plaats MP3 bestanden (al dan niet georganiseerd in mappen, en genummerd voor volgorde "001 titel één" etc.)
- Brand de DVD. OPMERKING: de mappen AUDIO_TS en VIDEO_TS komen hier dus niet in voor.
De speler ziet de DVD nu als een SUPER-CD met de daarbij behorende menu's en opties zoals lus, herhalen, etc..
In MP3, bij 192 kbps is dat ongeveer 75 min. muziek bij gem. 100 Mb. Zo'n 55 uur past er zo op één DVD!!!!

* Als je speler WMA aan kan lukt dat ook vast wel. (heb ik niet getest, kan mijn speler niet aan).
* Als WAV ook werkt, en waarom zou dat niet, dan passen op dezelfde manier zo'n 6 CD op één DVD (heb ik niet getest, gebruik alleen MP3).

2) audio-DVD <-> VIDEO-DVD
Daarvoor gebruik ik "Magix Movie Edit Pro 2004" (= Magix Video DeLuxe (2003/)2004) en "DVD-lab"
Magix heeft geweldige bewerkings mogelijkheden voor muziek ingebouwd, ook soundFX, en heeft de mooie Ligos GoMotion MPEG-2 en/decoder geïntegreerd. Magix ondersteund ook DivX en MPEG 4
DVD-lab kan 99 menu's aan, bij kleine tekst kun je zeker wel 30 items per menu plaatsen.

a) Magix Movie Edit Pro
- Arrangeer je muziek op een spoor en bewerk het naar wens. WAV, MP3, MPEG 1 Audio, WMA, MIDI files en Audio CDs, extract uit MPEG 2 en VOB (MPEG 2 en VOB, video/audio-splitsing in Magix, dus videoclip wissen).
- Indien gewenst plaats je een Still (JPG/BMP) en/of tekst en/of videoFX (zoals bij audio in MS-mediaplayer) op een ander spoor bij per titel/song. Als je dit niet doet heb je een zwart beeld en ruimte voor nog meer muziek. Zie ook bij DVD-lab.
- Exporteer de diverse projecten als mpeg DVD (eigenlijk films dus)
b) DVD-Lab
- plaats eventueel een intro en de diverse mpeg's, al dan niet doorgelust
- maar wens hoofdstukken in de mpeg's aanbrengen (als je geen teksten en/of still's en/of VideoFX per muziekstuk hebt toegepast is dat nogal lastig, timing in Magix noteren en luisteren)
- menu's maken (TIP: maak menu's met submenu's, nesten dus, om overzicht te houden)
- compileer en brand de DVD

Het resultaat is een "gewone" VideoDVD zonder video maar met heel veel muziek.
In MPEG 2, bij 384 kbps is dat ongeveer 30 min. muziek bij gem. 140 Mb. Zo'n 20 uur past er zo op één DVD. (meer teks/Stills/VideoFX is minder muziek)
---------------------------------

Bron http://www.havank.demon.nl/video/anderen/muziekopdvd.html

misschien heb je er wat aan.
 
Geplaatst door tazman
onderstaande gevonden ergens in de duistere gangen van het web :p

Ik dacht al, wie zag ik net op de gang lopen :D.

On Topic:

Optie 2 zou heel goed kunnen werken idd.
Je zult hoe dan ook een video DVD moeten branden.

Data word niet ondersteund door je DVD speler neem ik aan. Anders zou hij mp3 DVD ook wel herkennen!
 
Ik heb ooit een DVD-speler gehad die mp3s gebrand in Nero6 als data bestand niet wilde afspelen, maar toen ik via het menu van Nero6 opdracht gaf om op een "CD-RW" de mp3s als mp3s te branden wilde de betreffende DVD-speler in eens wel.

Ik weet dat een CD-RW geen DVD is, maar ik wil alleen aangeven dat als je het misschien anders gaat branden het mogelijk wel wil werken.

In Nero 6 kan je kiezen tussen branden als data of als mp3, bij mij werkte het met de CD-RW wel, maar mogelijk werkt dat ook met DVD's.
 
Bedankt iedereen voor de reacties, ik ga het een en ander wel uit proberen.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan