aansluiting keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LouNa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Berichten
2
hoi,

ik heb een Panasonic VZ1 VHS-C film camera.
ik wil graag filmpjes gaan bewerken op mn pc,
de vraag is, kan dit met fire wire? of moet ik een andere aansluiting gebuirken?

ik ben een echte leek op het gebied van benamingen voor kabels enzo, dus ik duid het maar even aan met kleuren en vormen :eek:

mijn camera heeft 2 ronde ingagnetjes, een gele en een witte.. dat is het enige waar je een kabeltje in kan stoppen.

mijn pc heeft.. uuhm 4 usb poorten, geeen fire wire.. maar volgens mij blijft et daarbij...

het is een Fujitsu Siemens voor de rest weet ik het niet...

ik heb al wel een bewerkings programma, Adobe premierre,

maar als jullie mij zouden kunnen helpen, hoe ik de camera aan kan sluiten.. misshcien ongeveer de kosten van de benodigd heden dan zou ik jullie erg dankbaar zijn...

groetjes LouNa
 
heb jaren geleden ook zo iets gedaan,een tv kaartje met ook die 2 aansluitingen er op in gebouwd en zo op HD geladen (kwaliteit word wel minder)
 
kan ik danniet beter een nieuwe camera kopen digitaal, en dan een fire wire aansluiting in mn pc zetten?

geld is geen probleem
 
Tja LouNa,

Je geeft al eigenlijk zelf de oplossing aan.......

Een nieuwe camera met digitaal beeld is natuurlijk altijd beter dan wat je nu hebt. (VHS)
VHS is niet slecht, maar digitaal is de overtreffende trap.

Als ik mocht kiezen, was de keuze niet zo moeilijk......

Koop een digitale camera, en een firewire kaartje erbij (deze zijn echt niet meer zo duur) en voila......

Digitaal inladen in de pc = geen beeld verlies (kwaliteit)
vhs inladen in de pc geeft altijd iets van kwaliteis verlies.
Nu is het niet schokkend, maar toch.

Duckie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan