presentatie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hpat

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Berichten
188
Hallo,

Mijn dochter zou graag voor een schoolopdracht een presentatie maken met bv. powerpoint.
Op zich niet zo heel moeilijk, maar daar we ook foto's en video opnames hebben gemaakt met de digitale camera, weten we niet hoe we die erin kunnen krijgen.
De foto's alleen gaat nog wel, maar zodra we een .mps bestand in willen voegen, mislukt het steeds.
Ik zal wel iets helemaal fout doen, en hoop daarom dat jullie ons kunnen helpen......
De mpg's zijn erg belangrijk voor haar opdracht, dus we kunnen ze eigenlijk niet laten vervallen.........
wie oh wie weet raad ?

bij voorbaat onze dank :)
 
Geplaatst door hpat

De foto's alleen gaat nog wel, maar zodra we een .mps bestand in willen voegen, mislukt het steeds.

Wat gaat er precies verkeerd dan? Lukt het niet om te .mpg's in te voegen, of als ze zijn ingevoegd doen ze het niet ???
 
Welke powerpoint versie wordt er gebruikt.
 
we hebben powerpoint '97

Als ik de mpg laden wil, dan zegt hij dat powerpoint dit bestand niet herkend ?!
 
invoegen ---) films en geluiden ----) uit bestand
insert -----) movies and media ----) from file



als je er op klikt dan speelt bij mij het beeldfragment gewoon af, ik heb dan wel microsoft powerpoint xp
 
Sorry, was niet duidelijk genoeg denk ik..........
Als ik in powerpoint een filpje wil invoegen, neem ik aan dat ik eerst op tabblad video moet klikken........daar is alleen de optie clip invoegen actief.......maar als ik via die knop de bewuste mpg in wil voegen zegt het progr. :
kan bestand C:/Documents........ niet importeren.

Op zich begrijpelijk, omdat het geen clip is, maar hoe moet ik de mpg dan anders invoegen ? De normale know van invoegen is nl. niet actief
 
stanley, heeeeeeeeeeel hartelijk bedankt, heb het op jouw manier geprobeerd, en het lukte meteen :)

Nog een laatste vraagje......
als we de presentatie helemaal af hebben........en ik brand het op een cd............kan ze hem dan op school ook zo afspelen (mits men op school powerpoint hebben) ?
 
lijkt mij niet dat dat kan

de films worden namelijk opgehaald van de harde schijf en afgespeeld.


Ik heb het net geprobeerd door een film in te voegen
en vervolgens heb ik de film ergens anders neergezet en de powerpointpresentatie opgeslagen met als gevolg dat de presentatie de film niet meer afspeelt. Dit is hetzelfde principe als je de presentatie brandt op cdrom zonder de filmpjes
 
Laatst bewerkt:
Bedankt alweer stanley,

Stel echter dat ik alle jpg's en mpg's op dezelfde cd brandt als waarop ik de presentatie op ga slaan...en ik wijs ze tijdens het maken van de presentatie naar de cd rom, kan dat dan wel ?
anders heeft het maken van de presentatie helemaal geen zin :( , tenzij je een ander idee hebt ?
 
In die trend dacht ik ook :)

maar of het mogelijk is weet ik niet

Misschien heeft iemand anders nog een voorstel
 
Als je alle bestanden in een map zet op een CD lukt dit zeker wel!

maak gewoon 1 map aan met alle bestanden en laat PPoint daar na verwijzen. Heb ik zelf regelmatig gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan