XP maakt CD onbruikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
Wil een bestand op CD zetten.
De Windows (Roxio) wizzard opent, begint met het kopiëren en na korte tijd komt er een foutmelding dat het niet lukt... en daarmee is de CD onbruikbaar!!
Dank u wel Microsoft!

(Dit is dus geen vraag. Sorry!)
 
Ander merk cd's proberen,en roxio is niet van microsoft die kan je dus niet de schuld geven:D
 
Windows maakt gebruik van Roxio. (De wizzard 'Bestanden op CD zetten')

En waarom zou ik een ander merk CD's proberen als deze verder nooit problemen geven?
 
Het kan soms de oplossing zijn ,die andere cd's dus,maar goed jij zal het beter weten he:D
 
er al eens aan gedacht dat er misschien 1 slechte cd tussen kan zitten ?? daarmee wil ik niet zeggen dat mickysoft goed is maar om nu gelijk de schuld daaraan te geven.
Het is een bekend feit dat het brand programma van XP nou niet echt 1 van de beste is, misschien toch eens gebruik gaan maken van een ander programma.
 
Nee, ik weet het niet beter :)
Het gaat me erom dat Windows zomaar even een CD onbruikbaar maakt.
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Nee, ik weet het niet beter :)
Het gaat me erom dat Windows zomaar even een CD onbruikbaar maakt.

heb ik ook wel eens gehad met nero , easy cd creator , win on cd, cdrwin , clonecd , alcohol120% enz enz enz het kan altijd een keer gebeuren.
 
Tazman, ik heb wel een ander brandprogramma, maar deze manier is in principe heel eenvoudig.
Microsoft zou toch een test hebben moeten inbouwen zodat het branden tijdig geannuleerd kan worden?
 
Ik gebruik vaak Ulead MF I. Hier kun je (kon ik altijd, maar ik heb er nu een probleem mee!) mee overburnen!!
En als er een probleem is wordt dat vantevoren gemeld. De CD blijft in tact!
 
nogmaals het brand programma van XP is niet veel ;) het zal best gemakkelijk zijn maar verwacht geen hoogstanden van dat programma beter nog verwacht er helemaal niets van.

zelf gebruik ik al jaren nero en moet zeggen ik blijf dat de koning onder de brandprogramma's vinden.
 
Als ik bij elkaar op moet tellen hoeveel CD's ik in de loop der jaren vern**kt heb kan ik een week van op vakantie :D

heb al een keer 250 cd's gefikt vanaf een corrupte image :D

Heb je naast het brandprogramma van XP ook nog andere brandproggies geinstalled? Er zijn nl. wat brandprogramma's die cobflicten geven met progs van Roxio icm XP.

grtz Guido
 
Laatst bewerkt:
Jawel, ik heb Roxio en Ulead MovieFactory I (build-in). Roxio gebruik ik eigenlijk nooit meer. Voor video's gebruik ik altijd Ulead. Werkt heel goed + de overburn-mogelijkheid. (NB: in MovieFactory II kun je niet overburnen!)
Onlangs heb ik Nero geïnstalleerd omdat ik een probleem heb met Ulead, maar nu gaf Nero een foutmelding bij het overburnen.
Kortom, dit is een wereld van ellende!
 
Tazman, ik heb roxio er af, en nero er op 'gegooid' (wat een geld dat ook allemaal kost, al die upgrades van roxio... en nu weer nero upgraden?), maar nu...

wil ik 'branden' ('schrijven' zou ik liever zeggen), maar is de optie test niet beschikbaar (grijs).

Wat heb ik verkeerd ingesteld?
 
ik zou er eens mee beginnen alle andere brandprogrammas er af te gooien daarna zorgen dat het register schoon is van achter gebleven troep en dan nero nog eens doen.
 
Vond maar één registervermelding van Roxio.
Heb Nero opnieuw geïnstalleerd en ook InCD.

En nu wordt een CD-RW slecht gelezen! Sommige bestanden worden niet gelezen.

Wat nu?

(Absolute ellende met dit soort software :evil: )
 
waar lees je ze mee in dan ??? brander of cd/cdrom speler.
 
Het lijkt me heel sterk dat het niet meer kunnen lezen van een cdrw aan nero zou liggen.?? denk eerder dat het ana de cdrw ligt of an de speler dan.
 
Nou, sommige bestandsnamen staan er correct en kan ik openen, maar andere bijvoorbeeld Ulead, staan er verminkt: ڤLaee, of zoiets. En zijn dus niet te openen. Gisteren met DirectCD kon dat nog wel.
 
als je gewoon de cdrw in de speler doet en je gaat naar windows verkenner kun je die files dan gewoon benaderen of ook niet??

zou niet dan zou ik toch eens aan de cd gaan twijfelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan