Hoe kan ik films naar vhs zetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snickernico

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Berichten
4
Hallo

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zou graag mijn vhs op pc zetten en vervolgens op dvd. daarom ga ik een compro videomate pvr kopen (tvkaart). daarmee zal ik dan vhs naar computer brengen, tv kijken, enz.

Maar hoe kan ik films vanop harde schijf naar vhs zetten? En met welk programma doe ik dit allemaal? Kan ik tv-programma's makkelijk opnemen?
 
Hoi, welkom op helpmij.nl

In je vraag + titel heb je het over twee verschillende dingen, films naar VHS (dus videorecorder) brengen en van VHS naar de PC.

Van VHS naar je PC is op zich niet moeilijk als je een TV-kaart of Capture kaart hebt, je sluit de videorecorder op de juiste wijze aan (vergeet audiokabel niet) en via een captureprogramma (vaak geleverd bij de capturekaart) neem je de video op en plaatst deze op de schijf. Virtual Dub is ook een programma waarmee je kunt capturen.

Het zo verkregen bestand moet je dan geschikt maken om er een DVD van te maken, op http://wintips.filmt.nl vind je een uitgebreide handleiding.

Anders om is uiteraard ook mogelijk, via de video-out van de capturekaart of je VGA-kaart ga je weer terug naar de videorecorder, vergeet wederom de audiokabels niet.
 
Met welk programma ?

hallo

Bedankt voor je antwoord! ik heb de videorecorder aangesloten op mijn geluidskaart en mijn video-out op mijn videokaart, maar hoe moet ik die film nu naar mijn videorecorder brengen? M.n met welk programma?

dank bij voorbaat
Nicholas
 
Uit mijn vorig bericht:

en via een captureprogramma (vaak geleverd bij de capturekaart) neem je de video op en plaatst deze op de schijf. Virtual Dub is ook een programma waarmee je kunt capturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan