Info nodig voor webcam server met 2 cams

Status
Niet open voor verdere reacties.

Al Capino

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2003
Berichten
110
Ik ben bezig om een webcam server te maken met een capture kaart en 2 echte z/w videocamera's.

Het is de bedoeling dat de camera's iets filmen en dat iemand anders dat via internet weer kan zien. Helaas is de verbinding een 56k lijntje.

- Welke software is het beste om de twee cams tegelijkertijd weer te geven (op internet)?

- Is het het beste om de beelden lokaal te draaien en dat iemand naar de pc connect of kan ik het uploaden naar het internet? Hoeft niet vloeiend real-time te zijn! Een interval tussen tijds is toegestaan.

- Is er ergens een howto hoe een webcam server te bouwen? Ik heb google al aardig afgezocht, maar zonder resultaat. :(

Alvast bedankt voor jullie hulp!!! :) :thumb:
 
Laatst bewerkt:
56k is nooit genoeg, dit zou inhouden dat je per camera slechts 23kb bandbreedte zou hebben (in werkelijkheid nog veel minder omdat er ook nog een overhead in data is)

Als het voor beveiligingsdoeleinden is, is er wellicht een betere optie.

Er zijn programma's (coffeecup heeft zoiets) die beweging herkennen (via webcam) en dan een foto e-mailt en/of op een website plaatst.
 
Bedankt voor je reactie!

Ik weet dat 56k te langzaam is, maar het is echt niet anders helaas....:confused:

Kan coffeecup ook twee cams tegelijkertijd aan?

Dus ik kan aannemen dat ik de beelden lokaal kan draaien en dat iemand via internet naar die pc toegaat om de daar lokaal te bekijken?
 
Of het twee cam's aankan weet ik niet, dat zul je even moeten bekijken, er zijn trouwens veel van dat soort programma's, www.download.com staat er vol mee, ik heb er ook mee geknutseld.

Dus ik kan aannemen dat ik de beelden lokaal kan draaien en dat iemand via internet naar die pc toegaat om de daar lokaal te bekijken?

Wat je hiermee bedoelt snap ik niet, lokaal draaien?
 
Ik bedoel dat de beelden gewoon op de lokale (dezelfde) pc worden afgespeeld en dat iemand met een internetverbinding die beelden op die pc kan bekijken.

Dan hoeft de pc met cams niet te uploaden.
 
Het principe blijft hetzelfde, die beelden moeten toch over dat modempje verstuurd worden.

Trouwens, een 56k modem heeft alleen een downloadsnelheid van maximaal die snelheid, uploaden gaat met maximaal 33.6kb, het is namelijk een asynchrone verbinding wat, net als bij ADSL, inhoud dat de upload en de download snelheid niet hetzelfde zijn, de eerder genoemde bandbreedte is dus nog lager.
 
HHHHHMmmmmmmmmmmm.............. ok.
Dat wordt afzien dus...:( :confused: :eek:

T is niet anders.
Bedankt voor je moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan