omzetten naar mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

krugar

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Berichten
1.086
Hoe kom ik muziekbestanden overzetten naar mp3?
Met welk prog of zo? het gaat om wav,ogg enz?

Groetjes,
 
Je hebt diverse programma's daarvoor, iedereen heeft daar zo zijn/haar eigen voorkeur voor.

Ik zelf gebruik het liefst Easy CD-DA extractor 6.2 vanwege de vele mogelijkheden. Verder vult dat programma ook de titels in iedien die het herkent en je computer aan internet hangt.

Maar zo als ik al vertelde, er zijn meer wegen die naar Rome lopen.
 
Met easy cdda extractor kun je volgens mij geen wav enzo omzetten naar mp3 hoor en dat is wat er hier gevraagd wordt. Met dit programma kun je muziek cds omzetten naar mp3
 
Ik bedoel omzetten in mp3 niet op een cd zetten!

Groetjes,
 
Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Easy CD-CD extractor 6.2 kan de volgende bestanden omzetten:

Wav
mp1
mp2
mp3
mp4
m4a
ogg
acc
ape
flac
vqf
wma

Daar naast kan het probgramma nog veel meer, maar wat allemaal moet je maar even gaan uitzoeken, want dat weet ik niet allemaal uit mijn hoofd. Ook erg leuk is dat ik er beveiligde cd's mee kan omzetten, ook dat gaat snel.


Het programma kan op diverse mannieren omzetten en werkt best snel.


Robbert1978,

Je vergist je met Easy CD Creator, die kan dat volgens mij niet, maar daar werk ik niet mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zeg Nero om cd's te branden ik hoef alleen maar een progje te hebben om ze om te zetten ;)
 
Het programma wat ik gebruik kan het beide, Nero gebruik ik ook om te branden, dus dat is geen probleem.

Je kan gewoon je Wav of CD bestanden omzetten naar MP3 met het programma wat ik je al eerder aanrade, maar er zijn zoals ik al eerder vertelde meer wegen die naar Rome lopen.

Iedereen heeft zo zijn/haar voorkeuren, maar uiteindelijk worden het toch indien gewenst allemaal MP3s.
 
Laatst bewerkt:
En dan die meer wegen die je zegt welke zijn dat dan?
 
Ik weet ze niet allemaal ff snel uit mijn hoofd, maar je hebt bijvoorbeeld ook audiograbber, dbpoweramp en musicmatch. Er zullen er nog veel meer zijn, maar die ken ik niet allemaal. Ik heb na veel testen een goed werkend programma gevonden wat aan alle eisen die ik stel voldoet. Het ene programma ript alleen zonder titels en de ander met. Ik bedoel dat die dus automatisch mits het een originele CD is herkent en de titels er bij zet, dat is wel zo handig, want dat scheelt veel tijd. Waar je zeker op moet letten is dat je een nieuwere versie van een Lame codering gebruikt, want die zijn over het algemeen het beste qua kwaliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan