beveiliging importeren website

Status
Niet open voor verdere reacties.

webdesigntje

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2004
Berichten
7
Ik heb mijn website in frontpage gemaakt en ik weet ook hoe makkelijk het is om een willekeurige website te importeren in frontpage en die te bewerken. Nu hoe kan ik mijn website beveiligen zodat mijn website niet zomaar geïmporteerd kan worden. Bestaat hier een programma voor of moet ik iets aanpassen in de code?
 
thankx, maar dit is niet wat ik zoek. Ik heb geprobeerd aan de hand van javascript de tekst en afbeeldingen te beveiligen tegen kopieren. Dus je kan met de rechtermuis niet kopieren MAAR je kan nog steeds de volledige website importeren. En dit is wat ik wil beveiligen heb binnenhalen van mijn website.
 
...en de kern van de site waarnaar ik linkte is dus: dat datgene wat jij wilt gewoon niet mogelijk is. Lees het nog maar eens goed door.
 
Is het dan niet mogelijk misschien met een javascript de website in zijn geheel te beveiligingen of in ieder geval bepaalde mappen van de website dan zodat die niet geïmporteerd kunnen worden door derden?
 
Probeer eens tot je te laten doordringen wat er gebeurt als iemand jouw site bekijkt:
De browser waarmee je pagina's bekijkt moet namelijk eerst alle bestanden downloaden voordat de webpagina getoond kan worden. Eerst wordt de html-pagina gedownload en vervolgens geopend in het scherm. Als er nog plaatjes, scripts of style sheets in de pagina zitten, worden die ook gedownload en tijdelijk opgeslagen op je computer, dit heet de cache. 'Surfen' is dus eigenlijk niets anders dan de hele tijd HTML-documenten + plaatjes en scripts e.d. downloaden.
Bron

Als ik naar jouw site ga, worden de door jou gemaakte html-documenten, plaatjes, scripts, etc. dus gedownload naar mijn computer. Anders zou ik je site niet te zien krijgen. Zo werkt het nu eenmaal. Dus als jij vraagt
Is het dan niet mogelijk misschien met een javascript de website in zijn geheel te beveiligingen of in ieder geval bepaalde mappen van de website dan zodat die niet geïmporteerd kunnen worden door derden?
dan luidt mijn antwoord: het bekijken van jouw website door derden is het 'importeren' van jouw bestanden door die derden, die deze bestanden immers naar hun computer downloaden zodat zij je site kunnen zien. De enige wijze waarop je dit kunt voorkomen is door je site niet online te zetten.

Ik begin trouwens wel héél benieuwd te worden naar jouw site: die moet wel heel uniek zijn, gezien jouw sterke drang om die te beveiligen....
 
Laatst bewerkt:
Wat ik vraag is wel degelijk mogelijk maar misschien alleen niet met frontpage. Het gaat me niet om de uniekhied van mijn site te beveiligen maar ik heb een site waar info op staat dat al eerder tegen mij gebruikt is. Maar ik ga het op een andere manier proberen op te lossen daarom dat ik hiermee mijn probleem de statut opgelost ga geven ook al is het niet zo.
 
Geplaatst door webdesigntje
Wat ik vraag is wel degelijk mogelijk maar misschien alleen niet met frontpage. Het gaat me niet om de uniekhied van mijn site te beveiligen maar ik heb een site waar info op staat dat al eerder tegen mij gebruikt is. Maar ik ga het op een andere manier proberen op te lossen daarom dat ik hiermee mijn probleem de statut opgelost ga geven ook al is het niet zo.

Ik ben heel nieuwsgierig: hoe zou dat volgens jou dan mogelijk moeten zijn? (Over Frontpage heb ik het trouwens nooit gehad, ik schreef steeds over websites in het algemeen, ongeacht met welk programma die gemaakt zijn.)

Informatie die tegen je gebruikt kan worden moet je nooit online zetten, lijkt mij.
Hoe je het ook wendt of keert, door iets online te zetten maak je het openbaar, toegankelijk voor derden. Ik kan er ook niets anders van maken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan