Blokkerig beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje1969

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2002
Berichten
10
Probeer een DVD van Tina Turner en Marco B. te branden maar sommige delen in het concert zijn blokkerig (vaag)
Bij andere DVD's heb ik dat niet.
Het begin al bij DVD Shrink.

Bart
 
Waarschijnlijk een exeplaar gedownload van een slechte versie. Of is de herkomst anders?
 
Is de compressie soms te hoog? Veel concert-DVD's zijn tot de nok toe gevuld met data (> 8 GB) en dan moet je een behoorlijke compressie toepassen om e.e.a. toch op een DVDR te krijgen. Is de compressie te sterk dan is de kans op blokjes een stuk groter.
 
Tiborv,

weet jij misschien een ander programma wat ik hiervoor kan gebruiken????? Gebruik nu shrink.

Groetjes

Bart
 
DVD decrypter wellicht, maar DVD-shrink werkt (bij mij iig) zonder problemen.
 
Ik gebruik instant copy van pinnacle versie 8 en zie geen verschil na comprimeren op 1 dvd r. Dit programma laat ook automatisch alle ballast weg
 
Om een betere kwaliteit te krijgen bij een muziek dvd, moet je de optie audio DTS niet mee kopieren.

Zoals tiborv al aangeeft, muziek dvd zitten bom vol en zijn vaak al gecomprimeerd op de orginele dvd, ga je dan nog eens een compressie toepassen om alles op een 4,7Gb te zetten, dan krijg je de blokjes en stotterend beeld.
De DTS neemt heel veel Mb in beslag.


groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan